دیدار مدیر امور عشایر استان تهران با فرماندار ورامین

فرشید ذبیحی مدیر امور عشایر استان تهران با حسین کاغذلو فرماندار شهرستان ورامین دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ورامین تدبیر ، امدیر امور عشایر استان تهران در این جلسه گفت: کاهش بارش نزولات جوی، تأمین نهاده‌های دامی را با مشکل مواجه کرده و تأمین آن برای عشایر به مهمترین دغدغه مسوولان استان تبدیل شده است.
فرشید ذبیحی اظهار داشت: عشایر استان تهران با برخورداری از ۷۰۰ هزار راس دام سبک، یکی از مهمترین تولیدکنندگان گوشت قرمز در استان محسوب می‌شوند که برای فعالیت تولیدی خود به حمایت بیشتر مسوولان نیاز دارند.
وی افزود: یکی از مشکلات حوزه تأمین نهاده‌های دامی، داشتن آمار دقیق از تعداد دام‌های موجود در استان است تا بتوان بر اساس آمار واقعی، برای تأمین نهاده‌ها به درستی برنامه ریزی کرد.
وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تأمین نهاده‌های دامی از سوی دولت در حال افزایش است که یقینا این امر، یکی از مهمترین مشکلات حوزه تولید دام عشایر را برطرف می‌کند.
وی از حمل و نقل به عنوان یکی دیگر از مشکلات حوزه تأمین نهاده‌های دامی یاد کرد.
ذبیحی تصریح کرد: برای آن که بتوان عشایر را در تولید دام سبک ترغیب و تشویق کرد، خرید تضمینی دام و صادرات آن توسط تشکل‌های عشایری است که این مهم نیز در دستور کار امور عشایر قرار دارد.
وی اظهار داشت: جامعه عشایری به حمایت مسوولان نیاز دارد از این رو از فرمانداران درخواست می‌شود تا با اختصاص اعتبارات لازم از محل مالیات بر ارزش افزوده، آنان را یاری رسانند.
عشایر نمونه بارز تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستند
فرماندار ورامین نیز در این جلسه اظهار داشت: زندگی عشایری، نمونه بارز تحقق سیاست‌های اقتصادی مقاومتی است که با حمایت از آن، بسیاری از نیازهای استان در حوزه گوشت قرمز تأمین می‌شود.
حسین کاغذلو افزود: مسوولان شهرستان ورامین همواره خود را در کنار عشایر احساس کرده‌اند و در طول سال‌های اخیر، با اقدامات مؤثری نظیر اصلاح و مرمت جاده عشایری، تأمین آب مورد نیاز، تهیه ۸۰ تخته چادر عشایری و اختصاص اعتبارات مورد نیاز از محل مالیات بر ارزش افزوده، تلاش کرده‌اند تا بخشی از نیازهای این جامعه را برطرف کنند.
وی گفت: یکی از مهمترین منابع تأمین علوفه مورد نیاز عشایر، مراتع جنوبی شهرستان ورامین است که با هماهنگی‌های به عمل آمده، حضور عشایر در این منطقه تسهیل شده و مدت زمان حضور آنان با هماهنگی تمدید گردید.
شهرستان ورامین از یکصد خانوار عشایر با بیش از ۴۰ هزار رأس دام سبک برخودار است که این افراد، همه ساله به منظور کوچ قشلاقی، به مراتع جنوبی دشت عزیمت می‌کنند و برخورداری از جاده ایمن، در تردد آنان نقش مهمی ایفا می‌کند.
وی تصریح کرد: بارش‌های فصلی و طغیان رودخانه در سال‌های گذشته، بخشی از مسیر تردد عشایر را تخریب کرد که طی سال‌های اخیر تلاش شد تا با احداث پل، آب‌نما و به‌سازی معابر، از تخریب این مسیر جلوگیری شود.
کاغذلو اظهار داشت: امسال به منظور رفع مشکل تخریب جاده بر اثر سیلاب، اعتباری ۱۰ میلیارد ریالی از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و حوزه عشایری به امر به‌سازی جاده اختصاص یافته که این طرح در دو فاز عملیاتی می‌شود.

 

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

سه × سه =

Top