بیش از ۱۵۵ هزار دُز واکسن کرونا در ورامین تزریق شد

فرماندار شهرستان ورامین گفت: از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون سراسری کرونا تا کنون، ۱۵۵ هزار و ۵۶۳ دُز واکسن کرونا در دو نوبت اول و دوم به گروه‌های هدف تزریق شده است.

 

به گزارش ورامین تدبیر، حسین کاغذلو روز یکشنبه در جلسه ستاد کرونا شهرستان ورامین اظهار داشت: بر اساس سامانه سیب (سامانه یکپارچه بهداشت) و تا پایان روز سوم مهر، ۱۵۵ هزار و ۵۶۳ نفر دُز واکسن کرونا به گروه‌های هدف شهرستان ورامین تزریق شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح ” اربعین سلامت” در شهرستان ورامین گفت: شهرستان ورامین با بسیج کلیه امکانات خود و با بهره‌گیری از توان و ظرفیت دستگاه‌های مختلف از جمله شبکه بهداشت و درمان، تأمین اجتماعی، سپاه پاسداران، آموزش و پرورش، امور مساجد، هلال احمر و بیمارستان‌های شهید مفتح و شهدای ۱۵ خرداد، تلاش دارد تا ظرف ۱۰ روز کل جامعه هدف را واکسینه کند.
وی افزود: فعالیت بیش از۳۰ پایگاه در مناطق شهری و روستاهای بخش مرکزی و جوادآباد و افزایش ساعت این مراکز در دو نوبت صبح و عصر با استقبال مناسب مردم همراه شده و روزانه به طور متوسط حدود ۷ هزار دُز واکسن به افراد بالای ۱۷ سال تزریق می‌شود.
کاغذلو تصریح کرد: به منظور دسترسی مناسب مردم به واکسن کرونا، یک پایگاه سیار نیز راه‌اندازی شده و نسبت به واکسینه کردن افراد اقدام می‌کند.
وی با اشاره به اجرای موفق طرح محله محور شهید سلیمانی در شهرستان ورامین گفت: از ابتدای این طرح تا کنون، بیش از ۲۴ هزار و ۷۴ نفر به بیمارستان‌های ورامین مراجعه کرده‌اند که از این تعداد، ۱۷ هزار و ۶۱۷ نفر به صورت سرپایی درمان شدند، ۷ هزار و ۵۲۸ نفر در بخش‌های کرونا بسترری و ۴۴۷ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفتند.
وی گفت: طی این مدت، ۱۹ هزا و ۸۳۷ مورد تست کرونای rapid ( سریع) و ۶ هزار و ۵۲۷ مورد تست کرونای PCR از افراد دریافت شده و سلامتی ۵۸ هزار و۷۳۵ مورد از افرادی که با بیماران کرونایی در ارتباط بودند، رهگیری شد.
فرماندار ورامین همچنین از اجرای ۱۸ هزار و ۷۲۱ مورد بازرسی در حوزه بخش سلامت خبر داد و افزود: از مجموع بازرسی‌های صورت گرفته، ۳ هزار و ۳۶۸ مورد اخطار صادر و ۳۰۸ مورد به پلمپ واحدهای متخلف منجر شد.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

چهارده − 10 =

Top