نیمی از جمعیت شهرستان ورامین اتباع افغانستانی هستند!

نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ورامین با دیدگاه استانی و با حضور مدیران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ورامین تدبیر ، نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ورامین با حضور علاءالدین ازوجی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران،مجید درویشی فرماندار ویژه شهرستان ورامین، سید محمد زاهدی بخشدار مرکزی ورامین، حشمت‌الله سلیمانی معاون هماهنگی برنامه‌وبودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، حسن فیروزی معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری،
امیر محمدی معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری و بخشدار جوادآباد، به همراه دیگر رؤسای دستگاه‌های اجرایی مرتبط، روز چهارشنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه ورامین برگزار شد.

فرماندار ویژه شهرستان ورامین در این نشست اظهار داشت: ۷۰ درصد اقتصاد ورامین از بخش کشاورزی و دام‌پروری تأمین می‌شود و این شهرستان ۸۰ درصد غلات، ۴۰ درصد گوشت و شیر استان تهران را تولید می‌کند.

مجید درویشی افزود: در شهرستان ورامین حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن است و ۱۵۰ هزار اتباع وجود دارد که سرانه‌های موجود، پاسخگوی نیازها نیست‎

وی با اشاره به ظرفیت‌های اجتماعی، تاریخی، فرهنگی، هنری و ورزشی شهرستان افزود: ورامین ۱۱۷ اثر تاریخی دارد که شماری از این آثار به ثبت جهانی و ملی رسیده است و چهره‌های فرهنگی، هنری و ورزشی متعددی از ورامین در سطح بین‌المللی و کشوری درخشیده‌اند، اما فضا و امکانات خدمت‌رسانی و حمایت از علاقه‌مندان وجود ندارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز در این نشست بیان داشت: رویکرد دولت در سطح کلان، تکمیل پروژه‌ها و آماده‌سازی آن‌ها برای ارائه خدمت به مردم است و انتظار می‌رود با مدیریت صحیح هزینه‌ها و نظارت مستمر، این اتفاق سریع‌تر بیفتد.

ازوجی اظهار داشت: شهرستان ورامین در حوزه میراث فرهنگی و صنایع تبدیلی و تکمیلی به‌صورت نمونه استانی موردمطالعه قرارگرفته تا در این حوزه‌ها نیز کسب‌وکار رونق بگیرد
و منابع خدادادی فراوانی در ورامین وجود دارد که با ایجاد زیرساخت های لازم می‌توان درآمد پایداری برای مردم ایجاد کرد

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

5 × 3 =

Top