بازرسی و نظارت از ۲۲۵ واحد نانوایی طی یک ماه گذشته در شهرستان ورامین

جلسه کارگروه تخصصی آرد و نان با هدف ارتقاء کیفیت و ساماندهی واحدهای نانوایی ، بررسی مشکلات توزیع آرد و رسیدگی به مشکلات بهداشتی نانوایی های سطح شهرستان با حضور سایر اعضاء در محل اداره صنعت ، معدن وتجارت برگزار گردید.

در ابتدا میرزایی ریاست اداره صنعت ، معدن وتجارت مشکلات آرد و نان شهرستان را مطرح نمود و اظهار داشت : با توجه به شرایط کنونی و فشارهای اقتصادی و معیشتی در جامعه و اپیدمی ویروس کرونا، اتخاذ تصمیمات مناسب با عنایت به مصرف بیشتر نان در سبد غذایی همشهریان امری مهم و تاثیرگذار دانست .
وی در ادامه بر تشدید نظارت ها و بازرسی ها تاکید کرد و افزود: طرح تشدید نظارت های مشترک از وضعیت نانوایی ها در خصوص جلوگیری از آرد فروشی، کم فروشی و گرانفروشی و کیفیت نان اجرا و نتیجه به صورت ماهانه به کارگروه ارائه شود همچنین در راستای افزایش کنترل و نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها و توزیع عادلانه آرد ، مصرف و توزیع آرد به صورت مستمر و دقیق رصد می شود .
وی تصریح کرد: در یک ماه گذشته تعداد ۲۲۵واحد نانوایی مورد بازرسی قرار گرفته اند که از این تعداد ۲۰ واحد متخلف شناسایی و با تشکیل پرونده هایی با ارزش ریالی مجموعا ۱۹۴ میلیون ریال به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شده اند .
میرزایی اظهار داشت : رعایت بهداشت فردی، بهداشت محیطی، عدم استفاده از نمک های غیرمجاز و جوش شیرین و… در بازرسی های صورت گرفته از واحدهای خبازی مدنظر قرار می گیرد و بر تاکید دوباره رعایت موارد فوق پرداخت .
در ادامه جلسه نیز به درخواست های متقاضیان واحد های نانوایی درجهت تغییرات درنوع پخت ، جابه جایی ، افزایش سهمیه آرد و … پرداخته شد ضمنا با توجه به تخلف بعضی از واحدهای نانوایی ، سهمیه آرد ۲ واحد نانوایی کاهش داده شد .
در پایان جلسه پس از بحث و تبادل نظر بین اعضای کارگروه ، تصمیماتی در قالب مصوبات اتخاذ گردید .

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

سیزده − سیزده =

Top