ارتقای جایگاه زعفران ایرانی در بازار‌های جهانی

رئیس کل سازمان توسعه تجارت از ارتقای ارزش افزوده و جایگاه زعفران ایرانی در بازار‌های جهانی خبر داد.

به گزارش ورامین تدبیر و به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، آقای حمید زادبوم معاون وزیر صمت و دبیر شورای‌عالی صادرات غیرنفتی کشور، در جلسه میز ملی صادرات زعفران بر ارتقای جایگاه این محصول راهبردی کشورمان به عنوان هویت و نشان صادرات ناب ایران در بازار‌های جهانی تأکید کرد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت با ذکر اهمیت نقش تولیدکنندگان و صادرکنندگان این محصول و با ارائه گزارشی از سابقه برگزاری میز صادرات زعفران از دهه هفتاد شمسی و اقدامات حمایتی و تشویقی سازمان توسعه تجارت ایران از سال ۱۳۸۱ رفع موانع صادرات زعفران و حضور پرقدرت در بازار‌های جهانی را ضروری دانست.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه این سازمان با همکاری شورای ملی زعفران و دستگاه‌های ذی‌ربط از سال ۱۳۸۷ مصوبات متعددی به دولت پیشنهاد داده و براساس مصوبات ابلاغی و امکانات و منابع بودجه در دسترس به ارزش آفرینی صادرات زعفران کمک کرده است، گفت: می‌توان مجددا با یکصدایی بخش خصوصی در قالب شورای ملی زعفران ایران جایگاه زعفران ایران را در سطح جهانی ارتقا دهیم.

در این نشست، مدیریت قیمت داخلی و تاثیر فعال بر قیمت جهانی زعفران توسط ایران و فراهم شدن زمینه حضور و سفر خریداران خارجی زعفران ایران در بازار‌های جهانی در فصل برداشت زعفران که فصل گردشگری مناطق زعفرانکاری ایران است، به عنوان بخشی از راهکار‌های ارائه شده مطرح شد.

در ادامه این جلسه، فعالان و صادرکنندگان زعفران به تبادل نظر در خصوص برخی مسائل و چالش‌ها به بیان راهکار‌های عملیاتی برای دستیابی به اهداف صادراتی در بازار‌های جهانی پرداختند و تعامل سازنده دست‌اندرکاران این حوزه برای ارتقای جایگاه زعفران ایرانی در بازار‌های جهانی را مهم دانستند.

همچنین، فعالان و صادرکنندگان این محصول، با اشاره به اینکه ۹۵درصد بازار‌های جهانی از زعفران ایران تامین می‌شود، خواستار اعلام و اجرایی شدن بیانیۀ حمایت شورای ملی زعفران از منافع تولیدکنندگان زعفران در همه شرایط شدند تا تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران و تشکل‌های مربوطه با تعامل و همدلی به سمت افزایش ارزش افزوده زعفران گام بردارند.

گفتنی است، میز ملی صادرات با هدف اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری و دستورات ریاست جمهوری، با حضور نمایندگان استان‌های خراسان رضوی و جنوبی در مجلس شورای اسلامی، دستگاه‌های اجرایی، شورای ملی زعفران ایران و جمعی از صادرکنندگان و تولیدکنندگان نمونه زعفران در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

سه × 4 =

Top