مهلت پذیره‌نویسی صندوق ETF پالایشی تا ۳۰ شهریورماه تمدید شد

براساس تصمیم مسوولان، مهلت پذیره‌نویسی صندوق ETF پالایشی بار دیگر تمدید و به متقاضیان این صندوق فرصت داده شد تا تاریخ (۳۰ شهریورماه) برای پذیره‌نویسی اقدام کنند.

پذیره‌نویسی نخستین مرحله واگذاری سهام دولتی در قالب صندوق‌های قابل معامله بورسی که شامل سهام سه بانک ملت، تجارت و صادرات و دو بیمه البرز و اتکایی بود بعد از گذشت حدود سه ماه و نیم از عرضه این سهام از طریق صندوق‌های ETF در بورس که از روز یکشنبه (۱۴ اردیبهشت) آغاز و تا ۳۱ اردیبهشت ماه به عنوان آخرین مهلت ثبت‌نام برای مشارکت در این صندوق‌ها در نظر گرفته شد، پذیره‌نویسی دومین مرحله از عرضه صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله به نام دارا دوم از پنجم شهریور در چهارمین روز از هفته دولت و طبق وعده داده شده از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی آغاز و تا پایان روز ۱۹ شهریور یعنی به مدت دو هفته به متقاضیان خرید این صندوق فرصت داده شد تا نسبت به مشارکت در پذیره‌نویسی این صندوق اقدام کنند اما زمان اعلام شده برای پذیره‌نویسی صندوق ETF دولتی (دارا دوم) به تمدید شد.

در این زمینه حسن علایی، معاون سازمان خصوصی سازی به خبرنگار ایرنا اعلام کرده بود: براساس تصمیمات اتخاذ شده و برنامه‌های صورت گرفته تصمیم گرفته شد تا زمان پذیره‌نویسی صندوق ETF دولتی (دارا دوم) جهت مشارکت بیشتر مردم به مدت یک هفته دیگر (۲۶ شهریور ماه) تمدید شود.

حال امروز و با اتمام مهلت یاد شده، بار دیگر این زمان تمدید و متقاضیان این صندوق مهلت دارند تا روز یکشنبه (۳۰ شهریور ماه) برای پذیره نویسی اقدام کنند.

دارا دوم شامل سهام شرکت‌های پالایشگاهی، پالایش نفت تهران (شتران)، پالایش نفت تبریز (شبریز)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و پالایش نفت بندر عباس (شبندر) است که شیوه عرضه این صندوق مانند نخستین مرحله از عرضه صندوق سرمایه‌گذاری دولتی در نظر گرفته شد.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

هفت − هفت =

Top