دولت تدبیر و امید با وجود تحریم و کرونا توانسته خدمات کم‌نظیری انجام دهد

حسین کاغذلو روز سه‌شنبه در جلسه مشترک معاون هماهنگی امور فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور با هنرمندان و اصحاب رسانه ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: شهرستان ورامین علاوه بر این که در تولید محصولات کشاورزی نقش مهمی داشته و غذای بیش از ۶ میلیون نفر از استان تهران را تأمین می‌کند که در حوزه هنر نیز اثربخشی خود را به اثبات رسانده است.

وی افزود: در حال حاضر ده‌ها هنرمند صنایع دستی در مناطق مخلتف شهرستان اقدام به تولید محصولاتی می‌کنند که از نظر کیفیت، با تولیدات هنرمندان شهرهایی که در تولید این محصولات به نام هستند، برابری می‌کند.
وی با اشاره به ظرفیت شهرستان ورامین در تولید شیشه و آبگینه گفت: حدود ۷۰ درصد از محصولات شیشه و بلور کشور در شهرستان ورامین تولید می‌شود که این تولیدات به عنوان مهمترین شاخصه‌های صنایع دستی استان تهران، به ورامین ظرفیت تبدیل شدن به شهرستان ملی و شاخص تولید شیشه و آبگینه را داده است.
وی گفت: بیشترین میزان محصولات شیشه و بلوار مورد نیاز بازار بزرگ تهران را شیشه‌گران ورامینی تأمین می‌کنند.
فرماندار ورامین افزود: امروز تمامی تکنیک‌های ساخت مصنوعات شیشه‌ای شهر ونیز ایتالیا نظیر شیشه فوتی، استین گلاس، قالبی، شیشه موزائیکی و هزارگل در ورامین اجرا می‌شود و تولیدات هنرمندان شهرستان قابل رقابت با محصولات تولید شده در این کشور است.
وی تصریح کرد: یکی از مزیت‌های تولید شیشه در شهرستان ورامین این است که برای تولید محصولات فاخر شیشه‌ای، از پسماندهای شیشه به عنوان ماده اولیه استفاده می‌شود که این مهم نقش به‌سزایی در حفظ محیط زیست دارد.
کاغذلو گفت: هنرمندان شیشه‌گر ورامین در شش رشته از جمله شیشه فوتی و دست ساز، تراش شیشه، نقاشی روی شیشه، مات کاری، خانه‌بندی، هم‌جوشی شیشه و میناکاری به تولید محصولات شیشه‌ای مشغول بوده و در رشته تراش شیشه و طراحی و نمونه‌سازی، دو بار موفق به دریافت مهر اصالت ملی شده‌اند.

استان تهران رسانه ملی مستقل ندارد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران نیز در این جلسه با انتقاد از عدم اطلاع رسانی از دستاوردهای استان تهران در رسانه ملی گفت: حدود پنج میلیون نفر جمعیت ساکن استان تهران از وجود رسانه مستقل ملی محروم است و مسوولان این رسانه، همواره کمبود اعتبار را برای عدم راه‌اندازی شبکه استانی بهانه می‌کنند.
حجت الاسلام سیدمحسن محمودی افزود: رسانه تاثیر مستقیمی بر فرهنگ جامعه و دیگر حوزه ها دارد لذا باید اثربخشی رسانه‌ها به ویژه در حوزه رسانه ملی با راه‌اندازی شبکه مستقل استانی به نمایش گذاشته شود.
وی از ناهمخوانی دستگاه‌های استانی و شهرستانی به عنوان دیگر معضل شهرستان ورامین یاد کرد و افزود: نیروی انتظامی شرق استان با کمبودهایی ازجمله نیروی انسانی و تجهیزات مواجه است و نیاز به همراهی برای رفع این مشکلات دارد.
محمودی با اشاره به این که شهرستان ورامین ظرفیت تبدیل شدن به استان را دارد اظهار کرد: به دلیل قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، رژیم شاه تا جایی که می‌توانست به مردم ظلم کرد، در شرایطی که ورامین بیمارستان و مرکز دانشگاهی نداشت، همچون یک استان از ساواک برخوردار بود.
وی تصریح کرد: حق مردم ورامین در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و … به خوبی ادا نشده و با وجود ظرفیت‌های ویژه، به حق خود دست نیافته‌ است.

 

خدمات دولت تدبیر و امید با وجود تحریم و کرونا بی‌سابقه بوده است

مهدی علیخانی معاون هماهنگی فرهنگی و اجتماعی معاون اول رییس جمهور در جمع اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه شهرستان ورامین در محل سالن جلسات فرمانداری ورامین گفت: متاسفانه همان‌طور که یکی از خبرنگاران در این جلسه اشاره کرد بزرگ‌ترین ضعف دولت عدم اطلاع رسانی درست خدمات انجام شده توسط دولت است چرا که دولتی که از ۷ سال خود، ۵ سال را با تحریم‌های بی‌سابقه به سر برد و فقط کمی بیش از یک سال با شرایط عادی در حال انجام خدمت بوده است شاهد این هستیم که علاوه بر کنترل امور جاری کشور توانسته هر هفته چندین پروژه ملی را افتتاح و بهره‌برداری نماید.

?معاون فرهنگی معاون اول رئیس جمهور ضمن اشاره به کمبودهای مورد اشاره اصحاب هنر و صنایع دستی گفت : با وجود شرایط تحریم و کرونا، چندین طرح حمایتی از جمله اعطای وام معیشتی در سامانه کارا به خبرنگاران و پرداخت سه ماه حق بیمه در صندوق هنرمندان از جمله اقداماتی بود که دولت در این دوران سخت اقتصادی از هنرمندان و اصحاب رسانه صورت داد.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

چهار × چهار =

Top