کار روابط عمومی پراسترس، شبانه روزی و جز مشاغل سخت است

 

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به دغدغه های مزمن و چندین ساله روابط عمومی کشور پرداخت و گفت : قانون مشاغل سخت و زیان آور شامل حال خبرنگاران می شود در حالی که روابط عمومی نیز کاری بااسترس بالا ، شبانه روزی و سخت است، لذا باید روابط عمومی هم به لیست مشاغل سخت اضافه شود.

?️به گزارش پایگاه خبری ورامین تدبیر و به نقل از پایگاه خبری اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی، آیین ملی جهادتبین و اطلاع رسانی هنرمندانه صبح روز پنجشنبه ۲۶ آبان و با حضور آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور، در مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران موسوم به «سالن اجلاس سران» گشایش یافت.
در این آیین مسوولان روابط عمومی های دستگاه های اجرایی سراسر کشور حضور داشتند.
? علیرضا رضازاده مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نمایندگی از مجموعه روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی، در حضور رئیس جمهور به دغدغه های حوزه روابط عمومی های دولت پرداخت.
علیرضا رضازاده در این همایش در رابطه با وضع موجود روابط عمومی تصریح کرد: با توجه به جمع بندی انجام شده در حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی در دولت با ۴ چالش رو به رو هستیم که چالش اول شناختی و ادراکی است، مدیران باید به اندازه اهمیت رسانه در جنگ شناختی برای روابط عمومی و رسانه نقش قائل باشند لذا نگاه رفع تکلیفی و تشریفاتی مشکل روابط عمومی را حل نمی کند.
?وی در این زمینه پیشنهاد داد: یکی از شاخص های ارزیابی مدیران ارشد در دولت سیزدهم باید میزان توجه مدیران به بخش اطلاع‌رسانی و ارتباطات باشد.
?️رضازاده با بیان اینکه چالش دوم ساختاری و تشکیلاتی است، اذعان کرد: روابط عمومی ها در دستگاه‌های اجرایی با توجه به اهمیتی که نظام ارتباطات یکپارچه دارد باید دارای تشکیلات منسجم باشند، تشکیلات مستهلک و قدیمی مربوط به سال ها و یا حتی چند دهه قبل با وظایف امروز روابط عمومی و سیستم رسانه ای و ارتباطات نوین همخوانی ندارد و باید به روز باشد لذا پیشنهاد می‌شود که روابط عمومی ها در سطح معاونت به وظایف خود بپردازند؛ که نه تنها این اتفاق تاکنون رقم نخورده بلکه در برخی از بخش‌های دولت نسبت به ادغام و کوچک سازی روابط عمومی هم اقدام شده است.
?وی ادامه داد: چالش نیروی انسانی مشکل سوم روابط عمومی است، با توجه به فناوری، خلاقیت، نوآوری و سرعت بالای کار رسانه‌ای و ارتباطی در جامعه و زیست جهان ما، نیاز است از نیروی کار آزموده، متخصص، کارشناس و خبره در این حوزه استفاده شود.
?مشاور وزیر جهاد کشاورزی با ارائه دو پیشنهاد در حوزه نیروی انسانی گفت: امکان جذب نیروی کارشناس برای روابط عمومی فراهم شود و سازمان استخدامی جذب نیروی انسانی برای این بخش را تسهیل کند که این کار می تواند از طریق یک آزمون متمرکز توسط کارشناسان حوزه روابط عمومی انجام شود.
?وی افزود: قانون مشاغل سخت و زیان آور شامل حال خبرنگاران شده، پیشنهاد دوم این است که از آنجایی که روابط عمومی نیز کار پراسترس، شبانه روزی و سخت است، روابط عمومی هم به مشاغل سخت اضافه شود.
⚙️رضازاده با بیان اینکه چالش چهارم ردیف اعتباری و برنامه و بودجه است، گفت: یکی از اشکالات اصلی در روابط عمومی این است که روابط عمومی های دولت ردیف بودجه مستقل ندارند که خواهشمندیم دولت به این موضوع به طور جدی رسیدگی کند تا در برنامه هفتم توسعه روابط عمومی و عملکرد ارتباطی و رسانه ای آن از جایگاه مطلوبی برخوردار باشد و درخواست صریح جامعه روابط عمومی از ریاست محترم جمهوری آن است که در بودجه ۱۴۰۲ برای روابط عمومی بودجه مستقل در نظر گرفته شود تا با برنامه و بودجه و اعتبارات مستقل و مشخص روابط عمومی ها هم پاسخگوی کار خود باشند.
⏱️رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی در پایان اظهار داشت: این نگرش باید در مدیران به وجود آید که هزینه کردن برای روابط عمومی هدر رفت منابع نیست بلکه سرمایه گذاری با سود مضاعف است و چنانچه در زمان مناسب هزینه نشود ضررهای به مراتب بالاتری خواهد داشت.
✍لازم به ذکر است که بند به بند پیشنهادهای مذکور با تشویق و تایید ممتد مدیران روابط عمومی حاضر در همایش روبرو شد و ریاست جمهوری نیز چندین بار در هنگام سخنرانی به این پیشنهادها و به حق بودن همه آنها تاکید کردند.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

دو × چهار =

Top