وزیر کشور :انتخابات اسفند؛ مانور قدرت و مقاومت ملی است

وزیر کشور، انتخابات مجلس و میان دوره‌ای خبرگان رهبری را با مشارکت بالای مردم، مانور قدرت و استقامت ملی دانست.

به گزارش ورامین تدبیر ، آقای عبدالرضا رحمانی فضلی، در مراسم آغاز به کار ستاد انتخابات کشور، گفت: در این ایام تلاشمان بر این است که با همکاری همه احزاب، گروه‌ها و نامزد‌های انتخاباتی از یک سو و دستگاه‌های اجرایی، رسانه‌ها و شورای نگهبان از سوی دیگر در محیطی کاملاً هماهنگ و با همکاری و مساعدت یکدیگر مردم را به حضور در انتخابات تشویق کنیم.
وی افزود: مردم نیز با اعتماد و اطمینان به این موضوع که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر آرای آنان و عملکرد مسئولان در حوزه‌های مختلف است، حضور پر رنگ تری در انتخابات در مقایسه با دوره‌های قبل خواهند داشت.
آقای رحمانی فضلی، تحقق این هدف را مستلزم این ویژگی دانست که همه افرادی که در خود توان، استعداد، انگیزه و علاقه لازم را می‌بینند که در تعیین جهت گیری‌ها و طی طریق نظام در چارچوب اهدافش کمک کنند، از علم، تجربه و توانشان در مسیر تصمیم گیری، تصمیم سازی و قانون گذاری بهره بگیرند.
وی از افراد حائز این شرایط خواست که حتماً در موعد نام نویسی مراجعه کنند و با توکل به خدا، نیت خیر و کمک به اسلام، نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم برای داوطلبی ثبت نام کنند.
وزیر کشور همچنین از احزاب و گروه‌ها درخواست کرد در محیطی سالم و قانونی با رقابت‌های اصولی و منطقی بسترساز مشارکت و حضور مردم باشند.
آقای رحمانی فضلی، همچنین خطاب به داوطلبان نمایندگی که خود را برای شرکت در انتخابات آماده می‌کنند، گفت: درخواست ما این است که این افراد با محوریت و رعایت قانون و با حفظ سلامت انتخابات در رقابت‌ها حضور یابند.
وی تأکید کرد: این وزارتخانه تمام تلاشش را به کار می‌گیرد که با بی طرفی و دقت کامل؛ با در نظر گرفتن همه شرایط و با توجه به تنوع جغرافیایی ایران در همه مناطق کشور فضای مساعد و مناسبی برای برگزاری انتخابات اسفند ایجاد کند.
آقای رحمانی فضلی گفت: از زمان آغاز به کار ستاد انتخابات آمادگی داریم به همه پرسش‌ها پاسخ دهیم و به همه شکایات رسیدگی کنیم و این ستاد و دوستان ما در معاونت سیاسی وزارت کشور و نیز استانداری ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها آمادگی دارند که با رهنمود‌های لازم در خدمت مردم باشند.
وی مسئولیت برگزاری انتخابات را بر عهده معانت سیاسی وزارت کشور دانست و افزود: همه ما در خدمت این معاونت هستیم تا بتواند با همکاری همگان انتخابات مناسب و خوبی را برگزار کند.
وزیر کشور در پایان ابراز امیدواری کرد: خداوند متعال مانند همیشه همه ما را مرهون لطف و عنایت خویش قرار دهد و به ما کمک کند که این رسالت تاریخی را در این مقطع از زمان به نحو احسن انجام دهیم.

آغاز به کار ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور دقایقی پیش با حضور وزیر کشور افتتاح شد.

در این مراسم علاوه بر آقای رحمانی فضلی، رئیس و اعضای ستاد انتخابات کشور، اعضای هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، اعضای هیئت مرکزی بازرسی انتخابات و سایر مقامات وزارت کشور حضور دارند.

پس از مراسم افتتاحیه ستاد انتخابات کشور، همایش سراسری روسا و دبیران ستاد انتخابات استان‌ها باهدف ارزیابی آمادگی استان‌ها برای انتخابات پیش رو برگزار خواهد شد و همچنین آخرین تغییرات حقوقی و قانونی مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
شروع به کار رسمی فرایند‌های اجرایی انتخابات در تاریخ دهم آذر با ابلاغ دستور شروع انتخابات از سوی وزیر کشور به فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور خواهد بود و پس از آن فرایند ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در ستاد ثبت نام وزارت کشور، فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه و همچنین سفارتخانه‌ها یا کنسولگری‌ها و یا نمایندگی‌های سیاسی خارج از کشور آغاز می شود و تا ۷ روز ادامه می‌یابد.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

سیزده + 10 =

Top