وزیر بهداشت : مردم به زودی خبرهای خوشی از آغاز تزریق واکسن می‌شنوند

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه از مطمئن ترین راه ها واکسن کرونا را تامین می کنیم، خاطرنشان کرد: مردم به زودی خبرهای خوشی از آغاز تزریق واکسن می‌شنوند.

به گزارش ورامین تدبیر ، آقای دکتر سعید نمکی در محل رصد خانه وزارت بهداشت پس از ارائه گزارش در خصوص وضعیت همه گیری کرونا در کشور در جمع خبرنگاران ، افزود : هیچگاه در اوج تحریم‌های ظالمانه نگذاشتیم مردم ایران در حوزه سلامت در مضیقه باشند و واکسن کرونا را از مطمئن‌ترین راه‌های داخلی و خارجی تامین می‌کنیم‏. تولید واکسن کرونای داخلی هم در مراحل نهایی است.

وی افزود: از مردم خواهش می کنم صحبت درباره واکسن را به دلیل تخصص و اطلاع ، فقط از وزیر بهداشت پیگیری کنند.

دکتر نمکی تصریح کرد : ما دارو های ضد ویروس را چه موثر و چه بی تاثیر در هر کجای دنیا بود برای مردم تهیه کردیم وسپس شروع به ساخت آن ها در داخل کردیم و هرگز نگذاشتیم داغ اینکه به دلیل تحریم دارو نداریم به دل مردم بنشیند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برغم همه فشارها از بهترین و مطمئن ترین منابع تولید واکسن کرونا در دنیا، واکسن می خریم، البته هنوز هیچ کجای دنیا برای این واکسن قسم نخورده است و قرار نیست با شتاب زدگی واکسن تزریق کنند.

آقای نمکی گفت: اگر هم این کار را انجام دهد کار عالمانه ای نیست، ما واکسن را داریم، می آوریم و برای گروه های آسیب پذیر این کار را شروع کرده ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: این هفته هم برای آزمایش بالینی واکسن کرونای داخلی آماده می شوند و گزارش این کار را به مردم می دهیم.

جهان در التهاب کرونا ؛ ایران در مسیر کاهش

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اجرای طرح ملی شهید سلیمانی، گفت: در هفته ای که گذشت جهان روز های پر التهابی را گذراند، اما خدا را شاکریم که کشور ما اوضاع مساعدی داشت و میزان مرگ ومیر و ابتلا در کشور ما نسبت به دیگر کشور های جهان بسیار بهتر بود.

وی افزود: دقیقا متناسب با به مداخله های مرحله ای که در اجرای طرح ملی شهید سلیمانی داشته ایم، در مرگ و میر، ابتلا و میزان بستری روند رو به نزولی داشته ایم.

دکتر نمکی افزود: در نخستین روز آذر ماه، نقشه ایران پر از نقاط قرمز بود، این نقاط در گذر ایام به نارنجی و زرد تبدیل شد. از ۱۶۰ شهرستان قرمز به صفر رسیده ایم و اکنون ۲۰۵ شهرستان نارنجی و ۲۴۳ شهرستان زرد داریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود : بافق در کرمان، کرد کوی در گلستان ، آمل و گلوگاه در مازندران همچنان پر التهاب هستند. این به این معنا نیست که نقاط زرد یا نارنجی تغییر وضعیت ندهند، ممکن است در صورت رعایت نشدن شیوه نامه ها شرایط برگردد.

دکتر نمکی با تشکر از رعایت کنندگان شیوه نامه های بهداشتی، افزود: از هموطنان که شب یلدا را با رعایت شیوه نامه ها برگزار کردند تشکر می کنم و امیدوارم میزان رعایت ها بیشتر شود و امروز کمترین میزان مرگ در دو ماه گذشته داشته ایم.

پنهان کاری انگلیس ؛ هوشیاری ایران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت وخیم انگلیس با ویروس جدید کرونا ، گفت: دولت انگلیس گزارشی با تاخیر از این ویروس اعلام کرد.
دکتر نمکی افزود: این ویروس بخش هایی دارد که به ویروس چسبندگی نفوذ و سرایت بیشتر می دهد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به محض اینکه این خبر را شنیدیم مرز های هوایی را به روی انگلیس بستیم و از این طرف هم پروازی نداشتیم. افرادی را که از ۱۵ روز قبل امده بودند رد یابی کردیم و تا امروز ردی از این ویروس ندیدیم.ما بیش از ۶۶ نوع موتاسیون دیده ایم که هیچکدام از این نوع نیستند.
آقای نمکی افزود: ما به دلیل پیوستگی انگلیس و اروپا از مسافران انها اینجا هم آزمایش می گیریم.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

14 + 9 =

Top