ممنوعیت‌های جدید تردد برای کنترل آلودگی هوای تهران اعلام شد

استاندار تهران اعلام کرد: از شنبه هفته آتی تا اطلاع بعدی تردد خودروهای سنگین شب‌ هنگام، موتور سیکلت‌های فاقد معاینه فنی و خودروهای دودزا در تهران ممنوع است.

انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در نشست کمیته اضطرار آلودگی های تهران گفت: بین افزایش میزان ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا و آلودگی هوا ارتباط مستقیم و ثابت شده‌ای وجود دارد.

وی افزود: اداره کل محیط زیست در کنار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی باید به طور مستمر وضعیت کیفیت هوا را رصد و اعلام کنند تا بتوان برای مدیریت آن به سرعت دست به کار شد.

محسنی بندپی اظهارداشت: از همین رو مصوبات جلسه امروز نشست کمیته اضطرار آلودگی های تهران، با توجه به در پیش بودن پایداری هوا از ابتدای هفته آینده شامل ممنوعیت تردد شبانه همه خودروهای سنگین و دیزلی، توقف فعالیت همه کارگاه های عمرانی تولید شن، ماسه، آسفالت و سیمان و بتن و ورود پلیس راهور برای متوقف سازی تردد خودروهای آلاینده و موتورسیکلت های فاقد معاینه فنی می شود.

استاندار تهران گفت: در صورتی که مردم و به خصوص سازمان های دولتی و خصوصی به میزان یک تا دو درجه کاهش دما در مصرف گاز مایع صرفه جویی کنند، می توانند معادل ۲۵ میلیون متر مکعب صرفه جویی کنند.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

هجده − چهارده =

Top