مصطفی الکاظمی نخست وزیر جدید عراق شد

به گزارش ورامین تدبیر‏، مصطفی الکاظمی پس از تصویب بیش از نیمی از اعضای کابینه اش در مجلس، رسما نخست وزیر عراق شد.

بامداد پنجشنبه مجلس عراق با حضور ۲۳۵ نماینده به شانزده وزیر کابینه مصطفی الکاظمی رای داد. این وزرا به ترتیب، وزرای کشور، دفاع، ورزش، صنعت، بهداشت، برق، آموزش عالی، طرح و برنامه، امور شهرداری، دارایی، ارتباطات، حمل و نقل، مسکن، کار و امور اجتماعی، منابع آبی، آموزش و پرورش هستند.
در این جلسه، همچنین ضمن تعویق معرفی دو وزیر نفت و امور خارجه، برخی از وزرا از جمله وزرای فرهنگ، امور مهاجرین، بازرگانی، کشاورزی و دادگستری نتوانستند از مجلس رای اعتماد بگیرند.
مجلس عراق در جلسه بامداد پنجشنبه خود پیش از رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی مصطفی الکاظمی، سند برنامه دولت او را تصویب کرد.

الکاظمی: پس از کسب رأی اعتماد از پارلمان، برای کسب اعتماد مردم تلاش خواهم کرد
مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق پس از پایان جلسه رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی او گفت: مجلس نمایندگان به دولت پیشنهادی من رأی اعتماد داد و من نیز همراه با تیم وزارتی خود برای به دست آوردن اعتماد مردم تلاش خواهم کرد.

تبریک برهم صالح به الکاظمی
برهم صالح رئیس جمهور عراق پس از رأی اعتماد مجلس به کابینه مصطفی الکاظمی، در پیامی انتخاب او را به عنوان نخست وزیر جدید عراق تبریک گفت.

الکاظمی: نمی‌پذیریم از خاک عراق برای حمله به کشور‌های دیگر استفاده شود
مصطفی الکاظمی در جلسه رأی اعتماد مجلس عراق به وزرای پیشنهادی خود گفت: نمی‌پذیریم از خاک عراق برای حمله به کشور‌های دیگر استفاده شود.
الکاظمی همچنین گفت: عراق برای ایجاد رابطه اخوت و همکاری با برادران عرب، همسایگان خود و جامعه جهانی تلاش خواهد کرد.
وی افزود: این دولت، دولت حل و فصل مشکلات است نه دولت ایجاد بحران ها. برای برگزاری انتخابات زودهنگام و شفاف تلاش خواهیم کرد.

الحلبوسی: دولت جدید باید قادر به مقابله با کرونا و چالش های سیاسی باشد
به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق در آغاز جلسه رأی اعتماد به کابینه الکاظمی گفت: ویروس کرونا و چالش های سیاسی اقتضا می کند یک دولت قوی را تشکیل دهیم که قادر به مقابله با همه دشواری های پیش رو باشد.

آغاز جلسه رأی اعتماد به کابینه الکاظمی
به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، جلسه مجلس عراق برای رأی اعتماد به کابینه مصطفی الکاظمی آغاز شد. محمد الحلبوسی رئیس مجلس همراه مصطفی الکاظمی و وزرای پیشنهادی او به منظور آغاز روند رأی اعتماد وارد صحن پارلمان شدند.
همزمان با آغاز ورود نمایندگان و وزرای پیشنهادی به صحن مجلس، رئیس مجلس عراق زنگ آغاز جلسه رأی اعتماد به کابینه مصطفی الکاظمی را به صدا درآورد.

نمایندگان بصره به کابینه الکاظمی رأی اعتماد خواهند داد
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، لحظاتی پیش از آغاز رسمی جلسه مجلس عراق برای رأی اعتماد به کابینه مصطفی الکاظمی, نمایندگان استان بصره اعلام کردند به این کابینه رأی اعتماد خواهند داد.

نشست مشترک مصطفی الکاظمی مأمور تشکیل کابینه عراق با هیئت رئیسه پارلمان
شبکه تلویزیونی الاتجاه از نشست مشترک مصطفی الکاظمی مأمور تشکیل کابینه عراق با هیئت رئیسه مجلس این کشور از آغاز جلسه رأی اعتماد خبر داد.
شبکه تلویزیونی العراقیه نیز از نشست مشترک محمد الحلبوسی رئیس مجلس این کشور با رؤسای فراکسیون ها به منظور فراهم کردن زمنیه برای آغاز جلسه رأی اعتماد به کابینه مصطفی الکاظمی خبر داد.
العراقیه همچنین به نقل از فراکسیون پارلمانی استان بصره اعلام کرد به دلیل اختصاص نیافتن دو وزارتخانه نفت و حمل و نقل به این فراکسیون, از رأی اعتماد به کابینه الکاظمی خودداری می کند. نمایندگان ائتلاف دولت قانون نیز از وارد شدن به صحن مجلس برای آغاز شدن روند رأی اعتماد به کابینه پیشنهادی مصطفی الکاظمی خودداری می کنند.
العراقیه افزود: نشست ها و رایزنی ها بین نیروها و فراکسیون های سیاسی در خارج از صحن مجلس همچنان ادامه دارد.

الکاظمی سه وزیر پیشنهادی خود را برای جلب رضایت نمایندگان تغییر داده است
به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، مصطفی الکاظمی مأمور تشکیل کابینه عراق وزرای پیشنهادی خود را برای سه وزارتخانه دادگستری, کشاورزی و کار و رفاه به دلیل موافق نبودن برخی فراکسیون ها و نیروهای سیاسی با آنها تغییر داده است.
خبرنگار این شبکه افزود: الکاظمی و وزرای پیشنهادی او منتظر اجازه رئیس مجلس برای ورود به صحن علنی پارلمان و آغاز جلسه رأی اعتماد هستند.
شبکه تلویزیونی العالم نیز اعلام کرد برخی نیروها و فراکسیون های سیاسی با وزیران پیشنهادی الکاظمی برای دو وزارتخانه دفاع و کشور موافق نیستند.

خروج شماری از نمایندگان ائتلاف دولت قانون از ساختمان پارلمان
به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، شماری از نمایندگان ائتلاف دولت قانون (به ریاست نوری المالکی) ساختمان مجلس عراق را ترک کردند.

الکاظمی: وزرای پیشنهادی خود را بر اساس تخصص و مقبولیت سیاسی و مردمی انتخاب کرده ام
العراقیه اعلام کرد، مصطفی الکاظمی مأمور تشکیل کابینه عراق با بیان اینکه اسامی وزرای پیشنهادی خود را تقدیم مجلس کرده و منتظر رأی گیری نمایندگان در مورد آن است، گفت: وزرای پیشنهادی خود را بر اساس اصولی مانند تخصص و داشتن مقبولیت سیاسی, پارلمانی و مردمی انتخاب کردم. هدف ما خدمت به مردم و حفظ حاکمیت, امنیت و عدالت در عراق است.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

1 × سه =

Top