فرماندار پیشوا :ستاد جشنواره فناوری‌ها و استارتاپ‌های گلخانه‌ای با حضور وزارتخانه‌ها و ادارات کل استانی تشکیل خواهد شد

?جلسه مشترک شورای کشاورزی شهرستان پیشوا و جشنواره ملی استارتاپ ها و فناوری های گلخانه ای به ریاست حسین عباسی فرماندار و با حضور تقوی مدیرکل دفتر امور گلخانه های وزارت جهاد کشاورزی، تاجیک معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرماندار، اعضای شورا، دست اندرکاران اجرای جشنواره و جمعی از کشاورزان و بارفروشان برگزار شد.

?حسین عباسی فرماندار پیشوا در جلسه هماهنگی جشنواره ایده‌ها و استارتاپ‌های گلخانه‌ای:

?با توجه به وسعت گلخانه‌ها در پیشوا، جشنواره ایده‌ها و استارتاپ‌های گلخانه‌ای، فرصت مغتنمی را برای اعتباربخشی و برندسازی محصولات این منطقه فراهم می‌آورد.

?برای این رویداد بزرگ می‌توان از سطح ملی فراتر رفته و آن را در سطح بین‌المللی به اجرا درآوریم.

?ستاد جشنواره فناوری‌ها و استارتاپ‌های گلخانه‌ای با حضور وزارتخانه‌ها و ادارات کل استانی تشکیل خواهد شد و با طرح و پیگیری جدی امورات، از این فرصت جهت توسعه شهرستان بهره خواهیم برد.

?از این فرصت می‌توان برای فضای فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، آب، محیط زیست و… و همچنین توسعه صادرات محصولات کشاورزی استفاده کرد.

?تاکید داریم تا شاکله اصلی کار به دست کشاورزان و بهره برداران منطقه باشد تا این اقدام، پایداری و تداوم خود را حفظ نماید.

?تقوی مدیرکل دفتر امور گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی در جلسه هماهنگی جشنواره ایده‌ها و استارتاپ‌های گلخانه‌ای پیشوا:

?پیشوا از نگاه ملی یک گلخانه‌شهر محسوب شده و وجود ۱۴۰۰ هکتار اراضی گلخانه ای در آن منحصر بفرد است و می‌طلبد در این حوزه به شایستگی برندسازی شود.

?امروز یکی از مسائلی که از آن رنج می‌بریم این است که کمتر ایده و راهکار ارائه می‌دهیم و باید فضا را به گونه‌ای فراهم سازیم تا افراد جرات ایده دادن پیدا کنند.

?در این جشنوراه ها رویکرد را عوض کنیم و اجازه دهیم، ایده های مختلف هم جا پیدا کند.

?در این جشنواره باید ایده‌ها را به یکدیگر متصل و تجاری سازی نمود‌ و آموزش‌های لازم را ارائه داد.

?کشاورزان و تولیدکنندگان باید رکن اصلی کار باشند و ما فقط ریل گذاری و نظارت کرده و موانع را برداریم.

?حلقه های مختلف را باید به این جشنواره پیوند داد تا این اتفاق به شکلی وزین‌ شکل بگیرد و در عرصه بین المللی نیز پیگیری و مکاتبه‌های لازم را صورت می دهیم و جهت اعتباربخشی به جشنواره، دعوت از مسئولان در سطح کلان کشور را دنبال خواهیم کرد.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

هفده − چهار =

Top