شهرستان‌های تهران با کمبود شدید مراکز درمانی مواجه‌اند

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استان تهران به ویژه شهرستان‌های اطراف پایتخت که از برخی مراکز استانی دیگر هم بزرگ‌تر هستند به شدت با کمبود مراکز بهداشتی و درمانی مواجه‌اند.

به گزارش ورامین تدبیر ، ایرج حریرچی روز سه شنبه در حاشیه نشست درمان استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: شهرستان‌های اطراف تهران حتی از متوسط کشوری نیز به مراتب سرانه تخت بیمارستانی پایین‌تری دارند.
وی یادآورشد: در شهر تهران به دلیل مشکلاتی که در ارجاع داریم و علاقه مردم برای پیگیری امور درمانی خود در پایتخت، از نظر دسترسی به تخت‌های بیمارستانی یا دسترسی به پزشک یا جراحان دچار کمبود و تنگنا هستیم.
حریرچی اظهار داشت: به دنبال اعلام وزیر بهداشت در نشست با استاندار تهران، برای تهران که از لحاظ تخت‌های بیمارستانی تهران دچار عقب افتادگی است و در این ۴۰ سال هیچ بیمارستان بزرگی ساخته نشده تدابیری اندیشیده شد.
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر همین اساس پروژه‌های بزرگی که داریم و اغلب پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارند برخی تا انتهای سال ۹۸ و برخی دیگر تا انتهای سال ۹۹ به بهره برداری می رسند و به مردم تحویل می دهیم به خصوص در شهرستان های اطراف تهران تا از شرمندگی وضعیت فعلی خارج شویم.
حریرچی ادامه داد: تجهیزات و پرسنل هم از سوی وزارتخانه برای بیمارستان هایی که امسال در تهران تکمیل می شوند پیش بینی شده است و در هیچ کدام از این بیمارستان ها به محض آنکه تکمیل شوند از نظر تجهیز مشکلی نخواهیم داشت.
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مورد فرسودگی بیمارستان های پایتخت، بحث جلسه امروز نبود اما فرسودگی تختهای بیمارستانی عمدتا از محل طرح تحول رفع شده و برخی از بیمارستان ها که اقدامات مهمی انجام نشده از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نبوده که بازسازی و نوسازی رخ دهد و باید جایگزین شوند.منبع : ایرنا

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

4 × 3 =

Top