رئیس جمهور به زودی جزئیات اجرای گام سوم را اعلام میکند

وزیر خارجه کشورمان از اعلام جزئیات اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران توسط رئیس جمهور خبرداد.

به گزارش ورامین تدبیر محمد جواد ظریف در بدو ورود به داکا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که آیا پس از مذاکرات دیروز شما در مسکو و همچنین مذاکرات آقای عراقچی در پاریس ایران همچنان بر موضع خود برای اجرای گام سوم کاهش تعهدات مصمم است و آیا در این مذاکرات اتفاق جدیدی رخ نداده است؟گفت: حتما اگر اروپایی ها اقدام لازم را برای اجرای تعهداتش تا قبل پنجشنبه انجام ندهد گام سوم را آغاز خواهیم کرد.

وی گفت: ریس جمهور بزودی جزییات گام سوم را اعلام خواهند کرد.

ظریف تاکید کرد: اجرای این گام به معنای پایان مذاکرات نیست ما مذاکرات را ادامه میدهیم هرگاه طرف مقابل به اقداماتش برگردد ما هم میتوانیم اقداماتی را که بر اساس ماده ۳۶ برجام انجام داده ایم را متوقف کنیم.

ظریف در مورد برنامه های سفرش به بنگلادش گفت: فردا صبح با مقامات بنگلادش. نخست وزیر و سایر دوستان دیدار خواهم کرد و در مورد روابط دو جانبه مشکلات جهان اسلام منطقه و تحولات امروز برای مسلمانان ازجمله روهینگیا و آسام و یایر مسلمانان منطقه گفتگو خواهم کرد.

ظریف همچنین بحث وگفتگو درباره تحولات بین المللی را از دیگر موضوعات دیدار صبح چهارشنبه خود در بنگلادش اعلام کرد و افزود: روز پنجشنبه نیز در اجلاس کشورهای ساخلی اقیانوس هند شرکت میکنم که در آن درباره اقتصاد آبی بحث و تبادل نظر می‌شود و پس از آن عازم اندونزی می شوم .منبع :ایسنا

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

هفت − 2 =

Top