شهردار قرچک: افتتاح دو سرای محله در قرچک تا آخر سال/ پیشرفت ۱۰ درصدی آرامستان قرچک

 

شهردار قرچک گفت: آرامستان قرچک در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار در اختیار مدیریت شهری قرار گرفت که ۵۰ هکتار آن برای آرامستان و الباقی بحث‌های فرهنگی و فضای سبز استفاده می‌شود و این آرامستان تاکنون پیشرفت ۱۰ درصدی دارد.

به گزارش ورامین تدبیر ، محسن خرمی شریف در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شهید رحیمی کانون ملائک برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگاران به عنوان زبان گویا مردم محسوب می‌شوند و در این عرصه سختی‌های زیادی را متحمل می‌شوند.

وی افزود: بنده بدون شعار عرض می‌کنم خادم مردم هستم، امیدوارم در نزد خدا و مردم شهرمان روسفید باشم و رضایتمندی شهروندان را جلب کرده باشم، آرزوی دیرینه بنده این بود که اقدامات شهرداری در منازل مردم گفته شود و همیشه رضایتمندی داشته باشند.

خرمی شریف افزود: علت موفقیت در حوزه شهری یکدست بودن و هماهنگ بودن اعضای شورای اسلامی شهر با شهرداری است تا در جهت رفع مشکلات مردم قدم بردارند.
شهردار قرچک تصریح کرد: تعداد پروژه‌های عمرانی آن‌قدر زیاد بوده که آمار آن از دست ما خارج‌شده است، در تمامی روزها و ماه‌های سال که بنده شهردار بودم در سطح شهر بیش از سی پروژه عمرانی در حال انجام بوده است.
وی بیان داشت: پول‌هایی که مردم بابت هر موضوعی به‌حساب شهرداری واریز می‌کنند در حوزه عمران و آبادی شهر هزینه می‌شود، اعتبارات پروژه‌ها اگر۱۰۰ میلیارد تومان باشد ۶۰ درصد آن هزینه‌های جاری و ۴۰ درصد مربوط به هزینه‌های عمرانی است و از هزینه‌های جاری کم کردیم و به هزینه‌های عمرانی افزودیم و کم کردن هزینه‌های جاری باعث شده که پیشرفت و ترقی در شهر به دست آید.
خرمی شریف افزود: آرامستان قرچک در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار در اختیار مدیریت شهری قرار گرفت که ۵۰ هکتار آن برای آرامستان و الباقی بحث‌های فرهنگی و فضای سبز استفاده می‌شود و این آرامستان تاکنون پیشرفت ۱۰ درصدی دارد.

وی خاطرنشان کرد: قراردادی کردن نیروهای شرکتی بیش از یک سال است که در دستور کار قرار دارد و منتظر مجوز از استانداری تهران هستیم تا هر چه سریع‌تر نیروها تعیین تکلیف شوند.

شهردار قرچک در خصوص تیم فوتسال شهرداری، اظهار کرد: تیم داری کردن شهرداری به همت و خواسته اعضای شورای شهر بود که مدیریت شهری تیم دارای کند، چراکه قرچک مهد فوتسال ایران است و در سال اول تیم داری، شهرداری قرچک هیچ تجربه‌ای در فوتسال نداشت و نتیجه قابل قبولی به دست آورد، در فصل بعد نیز باقدرت فعالیت خواهیم کرد.
این مسئول در خصوص واریزی مبالغ ارزش افزوده، گفت: بحث ارزش افزوده و واریزی به‌حساب شهرداری‌ها یکسان نیست و نمی‌توان گفت که ارزش افزوده بیشتر یا کمتر شده است، در خصوص هزینه‌های آلایندگی نیز مبلغ چشمگیری به‌حساب شهرداری واریز نشده و این قانون در حال بازنگری است.

خرمی شریف تأکید کرد: احداث ۸ سرای محله فعال و دو سرای محله نیز تا آخر سال راه‌اندازی می‌شود و ایجاد سرای محله از اقدامات چشمگیر شورای شهر و شهرداری است که در حوزه فرهنگی در سطح شهر تحولات بسیاری ایجاد می‌کند.

وی در خصوص دو خیابان محمدآباد و زیبا شهر که زوم تجاری دارند، گفت: تمهیدات لازم در خصوص این خیابان‌ها دیده‌شده و برنامه‌های جدید در نظر داریم که انجام شد و به زودی نیز با ورود دستگاه قضایی شهرستان اجرایی خواهد شد.
شهردار قرچک بیان کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ جهت رسیدگی به تخلفات و ساخت‌وسازها است که با حضور نماینده دستگاه قضایی و همچنین اعضای شورای شهر انجام می‌شود و خوشبختانه در سال قبل حداکثر تخلفات احداث بنا در ارتفاع یک طبقه بود و در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرستان حکم تخریب چندین مورد داشتیم که بیش از ۹۰ درصد اجرایی شده است.

وی در خصوص موات بودن بعضی از زمین‌های قرچک، گفت: در سال ۵۷ چند پلاک ثبتی به عنوان موات اعلام می‌شود و شهرداری نیز بر اساس قانون در طول ۳۰ الی ۴۰ سال تفکیک‌هایی انجام می‌دهد و سه سال پیش مسکن و شهرسازی موات بودن را اعلام می‌کند، در چند سال اخیر اقدامات خوبی در جهت برداشته شدن موات در شهرستان انجام‌شده و در حال حاضر در این موضوع سازمان ملی مسکن در حال بررسی است.

 

نشست تجلیل از خبرنگاران-شهرداری قرچک
این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

یازده − هفت =

Top