شهردار تهران:‌ جریمه‌های طرح ترافیک بعد از ساعت ۱۴ پاک می‌شود

شهردار تهران اعلام کرد که موضوع جریمه خروج خودروها پس از ساعت ۱۴ از محدوده طرح های ترافیکی در حال بررسی است و اگر مالک خودرویی بر این اساس جریمه شده باشد، جریمه‌اش قطعا پاک می‌شود.

پیروز حناچی روز شنبه در حاشیه آئین امضای تفاهم نامه ابفای تهران و شهرداری برای احداث تصفیه خانه خرگوش دره منطقه ۲۲ در جمع خبرنگاران توضیح داد: این خبر دیروز هم به گوش من رسید و دستور بررسی آن را دادم چراکه سر وعده ای که به مردم داده بودیم، ایستاده ایم.

وی درخصوص میزان افزایش استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی پس از اجرای مجدد طرح ترافیک نیز گفت: براساس آمارها، میزان استفاده از مترو کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت آن است و بیش از ۹۵ درصد مردم در هنگام استفاده از مترو از ماسک استفاده می کنند.

به گفته حناچی، البته در استفاده از ماسک در اتوبوسرانی هنوز مشکلاتی وجود دارد که آن هم به دلیل نوع استفاده از اتوبوس ها است.

شهردار تهران یاداور شد: در زمان لغو اجرای طرح ترافیک آمارها نشان می داد که استفاده از خودرو شخصی و سفرهای غیرضروری ۴۰ درصد افزایش داشته اما امروز با اجرای طرح ترافیک این مشکل مرتفع شده است.

۱۶۰ قنات در تهران فعال است

حناچی همچنین در این آئین گفت: در گذشته حدود ۶۰۰ قنات در پایتخت داشتیم اما از آنها درست استفاده نشد و امروز تنها ۱۶۰ قنات فعال در شهر داریم.

وی با اشاره به تاریخچه تصفیه خانه های آب در تهران گفت: ایده اولیه این بود که فاضلاب تهران جمع آوری شود و در جنوب تهران برای کشاورزی استفاده شود اما بعدها ایجاد تصفیه خانه های محلی مطرح و مقرر شد مدیریت شهری با آب و فاضلاب همکاری کند.

به گفته شهردار تهران، مدیریت شهری با نگاه زیست محیطی به موضوع آب و فاضلاب مانند دیگر موضوع ها ورود کرد و امیدواریم این بازچرخانی آب و استفاده مجدد آن، کاهش برداشت ها را شاهد باشیم.

حناچی همچنین گفت که در سال حدود یک میلیارد متر مکعب آب مصرف می کنیم که حدود ۲۴۰ میلیون متر مکعب آن از ارتفاعات البرز برداشت می شود و البته این هم درست مورد استفاده قرار نمی گیرد اما در کشورهای پیشرفته دنیا با بازچرخانی آب بین ۶۰ تا ۷۰ درصد آب را به چرخه استفاده مجدد باز می‌گردانند و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم تا دچار مشکل آب نشویم.

وی ادامه داد: در غرب تهران رودخانه کن را داریم که یک رودخانه خروشان محسوب می شود البته همه اش آب های کوهپایه ای نیست بلکه بخشی از آن فاضلاب است و شاید بوی نامطبوعی در بخش فشافویه از همین منبع باشد.

حناچی تصریح کرد: امیدواریم با پیگیری آب و فاضلاب و احیای شبکه قنوات شاهد کاهش خطرات ناشی از سیل و آب گرفتگی باشیم.

شهردار تهران به موضوع شبکه جمع آوری آبهای سطحی هم اشاره کرد و گفت: باید پایش های محیط زیستی هم در حوزه آبهای سطحی انجام دهیم تا سلامت و بهداشت شهروندان هم مورد توجه قرار گیرد.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

بیست − 19 =

Top