شمار جان باختگان کرونا در جهان از ۵۰۰ هزار نفر گذشت

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۱۰ میلیون و ۸۱ هزار و ۵۴۵ نفر رسید که از این تعداد ۵ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۳۶۹ نفر بهبود یافته اند .

به گزارش ورامین تدبیر‎ به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان بهداشت جهانی؛ شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۱۰ میلیون و ۸۱ هزار و ۵۴۵ نفر رسید که از این تعداد ۵ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۳۶۹ نفر بهبود یافته اند و ۵۰۱ هزار و ۲۹۸ نفر جان خود را از دست داده اند.

شناسایی ۲۰ هزار مبتلای جدید در هند
رکورد ابتلا به ویروس کرونا در هند با شناسایی حدود ۲۰ هزار مبتلای جدید در شبانه روز گذشته شکسته شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از دهلی نو، در بیست و چهار ساعت گذشته نتایج آزمایش نوزده هزار و نهصد و شش نفر از مبتلایان مثبت شد.
از آغاز تاکنون تعداد مبتلایان به این ویروس به پانصد و بیست و هشت هزار و هشتصد و پنجاه و نه (۵۲۸۸۵۹) نفر رسید.
از این تعداد سیصد و نه هزار و هفتصد و سیزده (۳۰۹۷۱۳) نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند.
شانزده هزار و نود و پنج (۱۶۰۹۵) نفر نیز تا صبح امروز آمار جان باختگان کرونا در هند است.

افزایش قابل توجه موارد ابتلا به کرونا در جمهوری چک
وزارت بهداشت جمهوری چک روز یکشنبه اعلام کرد، شمار روزانه موارد جدید ابتلا به کووید – ۱۹ در جمهوری چک به ۲۶۰ نفر افزایش یافت که این بالاترین آمار از هشتم آوریل تاکنون است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از پراگ، مقامات وزارت بهداشت جمهوری چک اعلام کردند روز پنج شنبه شمار مبتلایان به کووید – ۱۹ در این کشور ۹۳ نفر اعلام شد که این افزایش حدود سه برابری را نشان می‌دهد.
مجموعا ۱۱ هزار و ۲۹۸ مورد ابتلا به کووید – ۱۹ در این کشور ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفری گزارش شده است و تا روز گذشته نیز شمار تلفات ِ مبتلایان به کووید – ۱۹، ۳۴۷ نفر اعلام شدند.

سه هزار و ۶۲۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در پرو
وزارت بهداشت پرو روز یکشنبه اعلام کرد سه هزار و ۶۲۵ مورد جدید ابتلا به کووید – ۱۹ در کشور گزارش شده است که به این ترتیب شمار کلی مبتلایان به ۲۷۵ هزار و ۹۸۹ نفر افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری شینهوا از لیما، وزارت بهداشت پرو اعلام کرد در حال حاضر مجموعا ۱۰ هزار و ۷۶۲ نفر از مبتلایان به کووید – ۱۹ در کشور بستری هستند که یک هزار و ۱۶۹ نفر آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند.
دولت پرو روز جمعه اعلام کرد تدابیر محدود کننده در این کشور در تاریخ ۳۰ ژوئن لغو خواهد شد، اما رئیس جمهور این کشور اعلام کرد این تدابیر در هفت منطقه همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در میانمار
مقامات میانمار روز یکشنبه اعلام کردند شمار کلی مبتلایان به کووید – ۱۹ در این کشور به ۲۹۶ نفر افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری شینهوا از یانگون، مقامات وزارت بهداشت و ورزش میانمار اعلام کردند سه مورد جدید ابتلا به کووید – ۱۹ در کشور گزارش شده است که این افراد اخیرا از تایلند و هند بازگشته و در قرنطینه بودند.
افزایش موارد ابتلا به کرونا در شیلی
به گزارش خبرگزاری شینهوا از سانتیاگو، وزارت بهداشت شیلی اعلام کرد شمار موارد تایید شده ابتلا به کووید – ۱۹ در کشور به ۲۶۷ هزار و ۷۶۶ نفر افزایش یافته است و پنج هزار و ۳۴۷ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.
۱۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در لیبی
مرکز ملی کنترل بیماری لیبی روز یکشنبه اعلام کرد ۱۴ مورد جدید ابتلا به کووید – ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در کشور گزارش شده است.
به گزارش خبرگزاری شین هو ا از طرابلس، مرکز ملی کنترل بیماری لیبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد از مجموع ۷۲۷ مورد ابتلا به کووید – ۱۹ که در این کشور گزارش شده است؛ ۱۷۱ نفر بهبود یافتند و ۱۸ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کره جنوبی به ۱۲ هزار و ۷۱۵ نفر
مقامات بهداشتی کره جنوبی روز یکشنبه از ۶۲ مورد جدید ابتلا به کووید – ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور خبر دادند.
به گزارش آسوشیتدپرس از سئول، مقامات بهداشتی کره جنوبی اعلام کردند با گزارش این موارد جدید؛ شمار مبتلایان به کووید – ۱۹ در این کشور به ۱۲ هزار و ۷۱۵ نفر افزایش یافته است و ۲۸۲ نفر نیز تاکنون بر اثر ابتلا به این بیماری جان باختند.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی اعلام کرد ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر از مبتلایان به کووید – ۱۹ بهبود یافته اند و یک هزار و ۶۹ نفر نیز در قرنطینه هستند.

شناسایی ۱۱۶۸ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در مصر
همزمان با آغاز طرح همزیستی با کرونا در مصر، آمار روزانه ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور کاهش یافت.
وزارت بهداشت، درمان و جمعیت مصر اعلام کرد در شبانه روز گذشته ۱۱۶۸ نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده و ۸۸ نفر فوت کردند.
بر همین اساس تعدادکل مبتلایان کووید-۱۹ تا بعد از ظهر شنبه ۲۷ ژوئن به ۶۳ هزار و ۹۲۳ نفر و تعداد فوتی‌ها به ۲۷۰۸ نفر رسید. تا کنون ۱۷ هزار و ۱۴۰ نفر نیز بهبود یافتند.
نیرو‌های مسلح مصر یک بیمارستان صحرایی ۴ هزار تختخوابی برای پذیرش بیماران کرونایی راه اندازی کردند که به هواپیما‌های اورژانس پزشکی مجهز است.
دولت مصر پس از گذشت سه ماه از اجرای تدابیر پیشگیرانه و ممنوعیت رفت و آمد شبانه، از روز شنبه طرح همزیستی با کرونا را اجرا و ممنوعیت تردد را لغو کرد.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

سیزده − یازده =

Top