دیدار فرماندار ورامین و رئیس دادگاه جوادآباد برگزار شد

محمد داداش‌زاده روز یک‌شنبه در جریان دیدار با فرماندار و مسئولان ورامین گفت: اقتصاد ورامین برپایه کشاورزی است و هر گونه ساخت و ساز و تغییر کاربری، مشکلات عدیده‌ای را برای شهرستان به همراه می‌آورد.

وی اظهار کرد: منابع شهرستان محدود است و برخی از افراد سودجو برای کسب درآمد، اراضی مرغوب کشاورزی را با ساخت و ساز غیر مجاز نابود می‌کنند که برای مقابله با آن لازم است تا پیش از آغاز عملیات ساخت، با آن مقابله و پیشگیری کرد.
داداش‌زاده با اشاره به تخریب ده‌ها باغ‌ویلا در مناطق مختلف بخش جوادآباد گفت: کشاورزی غذای مردم را تأمین می‌کند و دخل و تصرف در آن، اقتصاد شهرستان را با چالش جدی مواجه می‌کند لذا تمامی ساخت‌وسازهای غیرمجاز در منطقه جوادآباد بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی تخریب می‌شود.
رئیس دادگاه بخش جوادآباد ورامین گفت: سال گذشته ۳ هزار و ۴۰۰ پرونده به دادگاه بخش جوادآباد وارد شده بود که به دلیل بافت سنتی منطقه و همراهی مردم، اغلب این پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش منتهی شده است.
وی تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال، تعداد پرونده‌های ورودی به دادگاه جوادآباد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته که این امر می‌تواند به دلیل شیوع ویروس کرونا و سازش پرونده‌ها در شورای حل اختلاف باشد.
فرماندار ورامین نیز در این جلسه با تبریک هفته قوه قضائیه، از تشکیل گروه بازرسی، ویژه مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز در بخش جوادآباد خبر داد.
حسین کاغذلو افزود : با هماهنگی به عمل آمده با بخشداری جوادآباد، دهیاران و جهاد کشاورزی، این گروه بازرسی به صورت روزانه در مناطق مختلف بخش حضور پیدا کرده و هر گونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی را به مسئولان مربوطه گزاری می‌دهند.
وی با تقدیر از همکاری دستگاه قضا با مسئولان اجرایی شهرستان اظهار کرد: همراهی و همدلی مسئولان، شرایط را برای زندگی بهتر مردم فراهم کرده و باعث می‌شود تا دست سودجویان از اموال عمومی کوتاه شود.

 

دیدار فرماندار ورامین و رئیس دادگاه جوادآباد
این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

6 + 6 =

Top