سرپرست فرمانداری قرچک معرفی شد

آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان قرچک برگزار شد

?آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان قرچک با حضور استاندار تهران، معاون سیاسی اجتماعی استانداری، امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، برخی مدیران کل استانداری، اعضای شورای تامین و شورای اداری، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و فعالان سیاسی و اجتماعی برگزار شد.

محسن منصوری استاندار تهران در مراسم تکریم و معارفه فرماندار شهرستان قرچک ضمن تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‎های منطقه برای عملکرد بهینه شهرستان قرچک گفت:

? «فاتحی‎نژاد» فرماندار جدید شهرستان قرچک از جوانان دهه شصتی است که در راستای بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، برای کادرسازی بدنه مدیریتی کشور انتخاب شده و باید درهمین راستا با تلاش و همت عالی، به مردم خدمت کند و دلیل تغییر فرماندار، روند حرکت پرشتاب و جوانانه‎تر برای شهرستان قرچک است که می‎تواند منشأ خدمات مطلوب و بهینه‎تر به مردم باشد.

? باید از زحمات «خطیبی» فرماندار سابق قرچک که فردی ارزشی، پرتوان و پرتلاش، مخلص بود، تشکر کرد که در چهار ماه همکاری بنده با ایشان، هیچ گزارش منفی راجع به وی دریافت نکردم و از خدمات ایشان در مجموعه استانداری تهران بهره‎برداری خواهد شد.

? به فرمایش امام خمینی(ره) فرمانداران حلقه وصل مردم با نظام هستند و در این میان، شهدا سرمایه‎های کشور و شهرستان قرچک هستند که صندلی‎های مدیریتی امروز نیز حاصل خون شهدا و ایثارگری رزمندگان و جانبازان و همه مردم شریف و شهیدپرور است.

? «فاتحی‎نژاد» فرماندار جدید شهرستان قرچک با دقت انتخاب شده و دارای ویژگی‎هایی است که می‎تواند در امر نوکری مردم موفق باشد؛ ایشان از خانواده وزارت کشور است، جوان و باتجربه است، رمق و توان کار و دوندگی دارد، اهل کار جمعی و تشکیلاتی است، استحکام بر اصول با دیدگاه مؤمنانه دارد، اخلاق نیکو و تواضع دارد و مشورت‎پذیر است.

? فرماندار جدید در شهرستان قرچک مستقر خواهد شد که جزو شروط بنده با وی بوده است؛ ایشان باید کار شبانه‎روز جهادی و دائمی بدون نگاه‎های بروکراسی و اداری انجام بدهد؛ فرماندار جدید نباید زیاد به سلسله مراتب پایبند باشد و باید هرجا که توان داشت، حتی با وزرا نیز رایزنی و مسائل شهرستان را پیگیری کند.

? خیلی اوقات برای اداره کشور نیاز به پول و اعتبارات نداریم، بلکه حضور فرمانداران و مسئولان درمیان مردم و شنیدن حرف‎هایشان، مردم را دلگرم می‎کند و با اراده و توجه زیاد به مردم و ایجاد رضایتمندی و دعای مردم، کارها را به خوبی پیش می‎برد.

? ایجاد همدلی، همگرایی و وحدت بین مسئولان شهرستان، امام‎جمعه، نماینده مردم در مجلس که انصافاً کوچک‎ترین دخالتی در انتخاب فرمانداران سه شهرستان حوزه انتخابیه‎اش نداشت، از وظایف فرماندار جدید برای خدمت به مردم است.

? استفاده از ظرفیت ‎های منطقه برای عملکرد بهینه شهرستان قرچک ضروری است؛ سه شهرستان قرچک و ورامین و پیشوا دارای پتانسیل‎های ویژه و استعدادهای مطلوبی هستند که مصالح مردمشان نیز به هم گره خورده است و می‎توان با مشارکت منطقه‎ای، فرصت پیشرفت شهرستان قرچک و جنوبشرق استان تهران را فراهم کرد؛ درواقع ائتلاف منطقه‎ای برای پیشبرد مصالح سه شهرستان، لازم است.

? شورای اداری، شورای تأمین، نخبگان، فعالان فرهنگی، اجتماعی و… باید به فرماندار جدید، کمک همدلانه، مؤمنانه و دائمی داشته باشند تا شهرستان قرچک به اوج برسد و مشکلات مردم رفع شود؛ تعهد مجموعه استانداری تهران نیز کمک ویژه به «فاتحی نژاد» برای حل مشکلات و پیگیری امور است.

? دوست داشتیم این مراسم در نمازجمعه برگزار شود چون اولاً نهاد نمازجمعه پایگاه عبادی سیاسی است، ثانیاً باعث تعمیق روابط امام‎جمعه با مسئولان و مدیران و حلقه وصل با مردم است و ثالثاً جایگاهی برای پاسخ‌گویی به مردم است که متأسفانه نشد؛ مسئولان باید در صحنه و با درهای باز دفترشان، تمام قد در خدمت مردم باشند.

***

? نیازسنجی با استفاده از تمام ظرفیت شهرستان قرچک ضرورت دارد

 

علیرضا فاتحی‎نژاد فرماندار جدید شهرستان قرچک در مراسم معارفه:

? ابتدا باید از «خطیبی» جانباز سرافراز دفاع مقدس و فرماندار سابق شهرستان که در مسیر تحقق اهداف دولت و نظام گام برداشتند، به عنوان میراث‎دار خدمات و زحماتشان تقدیر و تشکر کنم و برایشان توفیق و طول عمر با عزت آرزو کنم.

? پذیرفتن مسئولیت در نظام اسلامی، آزمونی الهی است که اعتقاد دارم تا توان داریم باید مسئولیت‎پذیر باشیم و به مردم خدمت کنیم؛ اگر موفق بودیم و تمام توانمان را به کار گرفتیم، از این آزمون الهی سربلند بیرون خواهیم آمد.

? بعد از ۱۲ سال خدمت در رده‎های مختلف وزارت کشور و استانداری تهران، توفیق حاصل شده تا اختصاصاً در خدمت مردم شهرستان قرچک باشم.

? علاقه دارم که تمام مسئولان این دیار، خود را نوکر مردم بدانند و مردم را تکریم کنند؛ وظیفه مسئولان حتی در موارد خارج از حیطه اختیاراتشان این است که مردم را تکریم کنند و با احترام به خواسته‌‎ها و مطلباتشان بپردازند.

? نباید بگوییم کار سخت است، مشکلات داریم، منابع و اعتبارات نداریم و… بلکه باید درک کنیم که از اصحاب «ما می‎توانیم» هستیم و باید با روحیه جهادی و ایثارگرانه، خدمتگزار مردم باشیم؛ وقت را نباید بشناسیم و با حضور و همراهی مردم و تمام مسئولان، تمام وقت و شبانه‎روزی خدمت‎رسان و نوکر مردم باشیم.

? علیرغم اقدام‎ها و پیشرفت‌‎های خوبی که در شهرستان قرچک در تمام ادوار بوده، باتوجه به ظرفیت‎های مطلوب شهرستان، باید با مدد گرفتن از سرمایه‎های معنوی مانند شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان، از سرمایه‎های انسانی جوان و انقلابی، ظرفیت‎های ذاتی و طبیعی، جغرافیایی، تمدن کهن و تاریخی شهرستان، نزدیکی و همجواری با پایتخت و شهرستان بزرگ ورامین و… برای پیشرفت بیشتر، تلاش و همت بیشتری کرد.

? باید با استفاده از ظرفیت چشمگیر افراد باتجربه، نقادان، نخبگان، فعالان اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و… اول برای شهرستان قرچک نیازسنجی در همه ابعاد کنیم تا اقدام‎های گذشته تکمیل و بعد نیازهای آینده طراحی شود و با کمک و همیاری دولت و مردم ازجمله مؤسسات و نهادهای مردمی و غیردولتی، گام‎های اساسی برداریم.

? در امور فرهنگی، باید طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، با استفاده از ظرفیت مردم و دلدادگان به انقلاب و نظام و تشکیل حلقه‎‌های میانی پیش برویم.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

13 − 2 =

Top