جلسه کارگروه گردشگری ورامین برگزار شد

جلسه کارگروه گردشگری با هدف بررسی رفع موانع تولید اکو کمپ سافاری حصارگلی با حضور حسین کاغذلو فرماندار ،تقوی معاون سیاسی انتظامی فرماندار،دکتر ارجمندی مدیر کل مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ،دکتر انصاری نایب رئیس هیات مدیره شرکت توسعه گردشگری پارس سپنتا مهر آرا ( هولدینگ گروه گردشگری مارکوپولو) و دیگر اعضای کارگروه در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد .

 

فرماندار ورامین در این جلسه با مهم برشمردن مقوله گردشگردی و صنعت توریست گفت :حوزه گردشگری امروز میتواند به توسعه اقتصادی و ارز اوری منجر شود و نقطه مهم در این حوزه استفاده از تمامی ظرفیت های شهرستان در عرصه های مختلف میباشد .
حسین کاغذلو گفت :گردشگری علاوه بر پویایی جامعه در حوزه سرمایه گذاری میتواند توسعه اشتغال را به ارمغان آورد .
کاغذلو بیان داشت :شهرستان ورامین از ظرفیت های بالقوه ای برخوردار است و میتوان این شهرستان را نقطه استراتژیک برای استان تهران برشمرد.
وی گفت :اقتصاد شهرستان ورامین برپایه کشاورزی و دامپروری استوار است و۴۰ درصد گوشت استان تهران یعنی برای ۶ میلیون نفر با احتساب ۱۴ میلیون جمعیت استان تهران را شهرستان ورامین تامین میکند که برابر با ۱۰ استان کشور میباشد.
فرماندار ورامین بیان داشت :تامین ۳۰ درصد شیر استان تهران ،تولید ۷۰ درصد جوجه اردک کشور وجود بیشترین دام استان در حدود ۳۰۰ هزار راس دام سنگین و ۵ هزار نفر شتر را از دیگر طرفیت های شهرستان برشمرد .
کاغذلو گفت :ورامین علاوه بر محصولات دامی و کشاورزی از صنایع دستی ارزشمندی همچون ،قالی ،گلیم ،شیشه،میناکاری و… برخوردار است که فرش میناخانی ورامین به ثبت جهانی رسیده است.
شهرک گلخانه ای حصارگلی ،تالاب بندعلیخان ،برج علاالدوله ،۴ روستای بومگردی و مسجد جامع ورامین با قومت ۷۰۰ سال که نشان از هویت ملی ایرانی و اسلامی ماست این شهرستان را از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار کرده است .
نماینده عالی دولت در شهرستان گفت :شهرستان ورامین با برند جهانی فرش خود از جایگاه ویژه ای در این حوزه برخوردار است و ۳۰۰۰ بافنده فرش این شهرستان همگی خدمات بیمه ای دریافت مینمایند .
وی ادامه داد :روستای احمد آباد کوزه گران با قدمتی بالا در حوزه سفال و سبقت از دیگر استان ها به عنوان دهکده سفال ایران در حال احداث میباشد .
فرماندار گفت :بنده در تمامی حوزه ها نگاه توسعه محور داشته ام و تمام تلاش خود را مینمایم تا از تمامی ظرفیت های شهرستان در حوزه گردشگری استفاده شود و ورامین به جایگاه حقیقی خود دست یابد .
فرماندار ورامین با اشاره به احداث کمپ و سفاری حصار گلی گفت :اکو کمپ و سافاری حصار گلی از ظرفیت بالقوه ای برخوردار است که میتواند میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشد .
وی بیان داشت :ما تمام تلاش خود را برای راه اندازی این مجموعه به کار خواهیم بست و با برنامه ریزی های مناسب علاوه بر تامین زیرساخت ها در حوزه امنیت گردشگران نیز گام های اساسی خواهیم برداشت.
فرماندار در این جلسه با اشاره به ظرفیت های ویژه گردشگری شهرستان ورامین خواستار تصویب طرح منطقه نمونه گردشگری این شهرستان شد.

 

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

سه × دو =

Top