جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ورامین برگزار شد

به گزارش ورامین تدبیر جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ورامین به ریاست حسین کاغذلو فرماندار وبا حضور رؤسای دستگاه های اجرایی عضو کارگروه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

فرماندار شهرستان ورامین در این جلسه با اشاره به پدیده شوم مواد مخدر و مسائل و مشکلاتی که برای خانواده و جامعه به همراه دارد بیان داشت: بهترین راه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر، فرهنگ‌سازی است و تحقق آن به حمایت همه جانبه دستگاه های اجرایی، متولیان و خانواده ها نیاز دارد.

کاغذلو باتاکید بر اینکه مبارزه با موادمخدر تنها وظیفه دستگاه قضا و نیروی انتظامی نیست،اظهار کرد:برای موفقیت در بحث مبارزه با مواد مخدر و پدیده شوم اعتیاد که دامنگیر جامعه کنونی شده است همه باید احساس مسئولیت کنند.
وی همچنین فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب  به خانواده ها نسبت به آثار سوء مصرف مواد مخدر را از  مهمترین موارد در کاهش اعتیاد دانسته وابراز داشتند، باید کارگاه های آموزشی با موضوع آشنایی، پیشگیری و مقابله با مواد مخدر برای جامعه هدف مخصوصانوجوانان و جوانان بصورت جدی وکارآمدبرگزار گردد.

فرماندار ورامین با اشاره به بازدید به عمل آمده از ندامتگاه خورین گفت :در بازدیدی که روز گذشته به همراه اعضای شورای تامین از ندامتگاه خورین صورت گزفت آنچه چشمگیر بود افرادی بود که مبتلا به اعتیاد بودند و سن آنها زیر ۳۰ سال بود که به ارتکاب جرایم مختلف دستگیر شده بودند که باید توجه داشت که علل و ریشه بسیاری از جرایم نیز استفاده از مواد مخدر و اعتیاد میباشد .

وی سالم سازی محیط را یکی دیگر از عوامل پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی برشمردو گفت :باید آسیب های اجتماعی هر منطقه را شناخت و نیازها هر منطقه را مورد بررسی قرار داد و با اجتناب از تبعیض طبقاتی در جهت سالم سازی مناطق حاشیه ای گام برداشت .

کاغذلو گفت :در شهرستان ورامین ۴ مرکز اقامتی فعالیت میکند که این تعداد از استانداردهای لازم برای پذیرش معتادن ماده ۱۵ و ۱۶ برخوردارند
هدف ما افزایش کمپ ترک اعتیاد نیست بلکه بهبود کیفیت خدمات رسانی این مراکز میباشد

فرماندار شهرستان ورامین با اشاره به بحث ساماندهی مراکز رستورانی و قهوه خانه ها گفت :تمامی صنوف مرتبط با عرضه غذا و چای باید دارای مجوز بوده و مراکزی که فاقد مجوز هستند هرچه سریعتر طبق ماده ۲۷ قانون نظام صنفی باید تعیین تکلیف گردند .

فرماندار از استقرار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان ورامین خبر دادو گفت :طبق هماهنگی های به عمل آمده به زودی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق استان در شهرستان ورامین راه اندازی خواهد شد که این اتفاق میتواند اختیارات و اعتبارات مارا در حوزه مبارزه با مواد مخدرو اعتیاد تا حدودی افزایش دهد

در پایان هر یک از اعضاء نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص دستور کار جلسه مطرح نمودند.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

4 × دو =

Top