توضیحات درباره سهمیه بندی بنزین؛ هفته آینده

سخنگوی دولت: هنوز بر سناریو مشخصی برای سهمیه بندی بنزین متمرکز نشده ایم؛ هفته آینده توضیحات بیشتری می‌دهم.

به گزارش ورامین تدبیر ؛ آقای علی ربیعی در حاشیه نشست امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران، در خصوص تصمیم جدید دولت برای سهمیه بندی بنزین، تصریح کرد: سناریو‌های مختلفی درباره محل تامین منابع وجود دارد و گمانه زنی‌هایی در رسانه‌ها مطرح شده است که نباید زود قضاوت کرد.
وی افزود: در جلسه سخنگویی هفته آینده توضیحات بیشتری در این باره خواهم داد.

تاکید سخنگوی دولت بر بازپرداخت هزینه خدمات ارزش افزوده به مردم
سخنگوی دولت بر بازپرداخت پول‌هایی که بدون اطلاع مردم بابت خدمات ارزش افزوده از آنان دریافت شده است، تاکید کرد.
آقای علی ربیعی دریافت این پول‌ها را سبب نارضایتی عمومی دانست و افزود: با توجه به مراجعات بسیار در این زمینه، وزیر ارتباطات وارد عمل شد و با توجه به گزارشی که در این باره ارائه کرد، مبالغی بابت خدمات ارزش افزوده از جمع زیادی از مردم دریافت شده است، در حالی که آنان بی اطلاع بودند که این تاسف برانگیز است.
وی با تاکید بر اینکه نباید بدون اطلاع مردم از آنان پولی دریافت می‌شد، گفت: شمار معدودی از شرکت ها، نا آگاهانه مردم را مشمول بهره مندی از این خدمات کردند در حالی که ممکن است تمایلی برای دریافت خدمات نداشتند.
آقای ربیعی، افزود: من شاهد بودم برخی که عملیات عضویت در بهره مندی از این خدمات را انجام دادند از دریافت پول بابت این خدمات اطلاع نداشتند، این اتفاق خوبی نیست.
وی اضافه کرد: آنچه پیگیری می‌شود، از این بابت که باید نحوه جذب درآمد این شرکت‌ها بررسی شود و طبعا پول‌هایی که بدون آگاهی مردم دریافت کردند به آنان بازگردانده شود.
سخنگوی دولت همچنین گفت: آنچه وزیر ارتباطات در این باره اعتراض داشت، نکاتی بود که به شما گفتم، با این حال از آقای جهرمی خواهم خواست که بیشتر در این زمینه توضیح دهد.

حمایت رئیس جمهور از همه قوا در مبارزه با فساد

سخنگوی دولت، با رد انتخاباتی بودن اظهارات اخیر رئیس جمهور در یزد، تاکید کرد: آقای روحانی معتقد به مبارزه با مفاسد اقتصادی است و از همه قوا در این زمینه حمایت می‌کند.
آقای علی ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره واکنش‌ها به سخنان اخیر رئیس جمهور در یزد و متهم کردن وی به انتخاباتی بودن اظهاراتش گفت: آن چه رئیس جمهور درباره مفاسد اقتصادی بیان کرد دغدغه ملی و شعار دولت بوده و هست و رئیس جمهور نگرانی‌هایی در این خصوص داشته و معتقد به مبارزه با آن است.
وی افزود:​ آن چه که من متاسفانه دیدم در بیانیه‌ای دولت را متهم کردند که استانداران، خطی هستند در حالی که اتفاقاً نقد‌های بسیاری از این باب به دولت می‌شود که استانداران اساساً از یک گروه و جناح همسو با دولت نیستند و من بار‌ها در معرض این دیدگاه قرار گرفته ام، اما واقعاً این منصفانه نیست، زیرا استانداران بدون گرایش خطی هستند.
سخنگوی دولت اضافه کرد: البته نمی‌خواهم اسمی بیاورم، چون بعداً قضاوت می‌شود، اما شواهد بسیاری دارم از افرادی که اساساً از همه جناح‌های سیاسی هستند، چنانکه از همه گروه‌ها در دولت حضور دارند و استانداران هم از این سنخ هستند و این اتهام، جفایی بزرگی به دولت است.
آقای ربیعی، بار دیگر با رد این اتهام این پرسش را مطرح کرد که همین امروز اگر از مردم بپرسیم که از رفتار کدام نهاد در انتخابات نگرانند، مشخص می‌شود که آیا از هیات‌های اجرایی نگرانند یا نهاد‌های دیگر؟ اگر به این نگرانی‌ها پاسخ دهند بهتر از متهم کردن دولت است.
وی دیدگاه دولت را درباره انتخابات مبتنی بر «همه با هم بودن» دانست و افزود: این همه با هم بودن، یادگار امام راحل است؛ دولت هیچ مداخله‌ای در انتخابات نخواهد داشت، جزء ایجاد امنیت و ظرفیت برای حضور همه و افزایش مشارکت؛ تمام تلاش دولت بر این است که مردم احساس کنند که نمایندگانشان می‌توانند در انتخابات نام نویسی کنند و مردم حق انتخاب داشته باشند که به چه کسی رای دهند.
سخنگوی دولت بار دیگر تاکید کرد: به هر حال این اظهارات را به شدت تکذیب می‌کنم و به آن اعتقاد ندارم؛ آقای رحمانی فضلی حداقل در این موضوع هم خودش و هم ترکیب گروهش به اعتدالی بودن مشهورند و اساساً بنیان دولت نیز از نظر شرعی، اخلاقی و تعهدی که در خصوص پاسدارای از قانون اساسی به همگان داده اند، این گونه نیست که بخواهند مداخله‌ای در انتخابات داشته باشند، بلکه جلوی مداخلات دیگران را می‌گیرند.

بسیاری از تصمیمات باید در دوره زمانی خود قضاوت شود
سخنگوی دولت اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به برخی کالا‌ها را تصمیمی برای ایجاد تعادل و توازن در بازار خواند و گفت: ارزیابی هر تصمیمی باید با بررسی زمینه و زمان آن صورت گیرد.
آقای علی ربیعی در پاسخ به سوالی درباره گزارش دیوان محاسبات در خصوص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی و اعلام این دیوان مبنی بر حراج منابع ارزی از سوی دولت، تصریح کرد: به دولت اتهام می‌زنند که این اقدام باعث حراج منابع ارزی شده و با اعلام اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی و تزریق آن به بازار گفتند که چقدر واردات زیاد شده است در حالی که واردات نسبت به دوره مشابه سال گذشته اش، ۳۰ میلیون دلار افزایش یافته بود.
وی افزود: اکنون این پرسش را مطرح می‌کنم، آیا ما می‌توانیم ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان را از دارو برداریم؟ می‌توانیم این ارز را از اقلام کشاورزی برداریم؟ اگر امسال نیز این نوع ارز در بودجه قرار گرفته به دلیل این است که به تدریج به تعادل و توازنی در قیمت‌ها برسیم.
سخنگوی دولت با بیان اینکه بسیاری از تصمیمات را باید در دوره زمانی خود مورد قضاوت قرار داد، تصریح کرد: متأسفانه بسیاری در آن دوره از تصمیم تعریف می‌کنند، اما پس از طی آن دوره چیز دیگری می‌گویند، شاهد دارم که منتقدان امروز، آن روز می‌گفتند؛ چرا ۴ هزار و ۲۰۰ تومان و چرا ۳ هزار و ۸۰۰ تومان نباشد؟ نمی‌خواهم در این باره از تریبون بحثی مطرح کنم.
آقای ربیعی به التهابات ارزی در ماه‌های پایانی سال ۹۶ و نیمه اول ۹۷ اشاره کرد و گفت: تصمیم به تزریق ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به بازار باید در زمان خود و با لحاظ زمینه‌های آن دوره بررسی شود چرا که ما در آن دوران با التهاب ارزی و عوامل مختلف داخلی و خارجی و همچنین تحریم و پدیده ترامپیسم مواجه بودیم، لذا باید اقدامات کنترل کننده‌ای انجام می‌گرفت.
وی ادامه داد: خوشحالم که کشور از التهاب ارزی خارج شده است و به ثبات و آرامش نسبی در بازار ارز رسیدیم که البته در طول چهار سال نخست دولت یعنی ۹۲ تا ۹۶ نیز به آن دست یافته بودیم.
سخنگوی دولت یادآور شد: دولت با تغییر شرایط سریعاً تعدیل‌های لازم را در تصمیم به اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان اعمال کرد و سیاستگذاری متناسب برای ایجاد آرامش در بازار، تصمیماتی با اقتضای زمانی خود گرفت که تقریباً به شرایط عادی بازگشتیم.
آقای ربیعی همچنین گفت: اگر ما در آن مقطع این تصمیم را نمی‌گرفتیم، امروز صد‌ها نقد می‌شد که چرا دولت در آن روز‌ها تعادل بازار را حفظ نکرد

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

18 + 9 =

Top