اتخاذ تمهیدات کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای شهر تهران

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از اتخاذ تمهیدات کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای شهر تهران با هدف کاهش آلاینده ها خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، جمالی نژاد گفت: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی و معاونت امور بهداشتی دانشگاه شهید بهشتی مبنی بر ماندگاری توده هوای نسبتاً سرد و استمرار پایداری جوی و به تبع آن افزایش غلظت آلاینده های جوی تا پایان هفته جاری، کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا تشکیل گردید.

وی افزود: با توجه به کاهش درجه هوا و ماندگاری توده هوای نسبتاً سرد، امکان بالا رفتن غلظت آلاینده ها در پایان هفته بسیار محسوس می باشد.

رئیس شورایعالی هماهنگی شهرهای کشور از کاهش ۵۰ درصدی هزینه بلیط وسایل نقلیه عمومی و افزایش ۵۰ درصدی عوارض ورود خودروها به محدوده طرح کاهش آلودگی هوا تا پایان هفته خبر داد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی با اشاره به مصوبات جلسه گفت: با توجه به نقش موثر صدا و سیما و رسانه ها، اطلاع رسانی به موقع دستورالعمل ممنوعیت ها و محدودیت های موقت زمانی، مکانی و نوعی در شرایط اضطرار آلودگی هوا از اهم اقدامات آنها خواهد بود.

وی از تشدید برخورد با وسائل نقلیه موتوری دودزا و فاقد معاینه فنی توسط پلیس راهور نیروی انتظامی را خبر داد و افزود: مقرر شد نسبت به جلوگیری از تردد کامیونها به استثنای حاملین مواد سوختی تا ماندگاری توده هوای نسبتاً سرد و آلوده در این هفته اقدام شود.
رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از لزوم عدم برگزاری نمایشگاه در مجموعه نمایشگاه های بین المللی تهران با هدف کاهش ترافیک و کاهش میزان آلاینده های هوا خبر داد.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

20 − 10 =

Top