تعطیلی مدارس تهران و دشت ورامین تا پایان هفته

استاندار تهران از تعطیلی تمامی مدارس استان بجز شهرستان فیروزکوه و دماوند تا پایان هفته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ورامین تدبیر ، به نقل از روابط عمومی استانداری تهران، محسنی بندپی با اعلام این خبر افزود: به علت تداوم آلودگی هوا، کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران تصمیم گرفت با توجه به انباشت آلاینده‌ها و غلظت ذرات معلق هوای تهران، مدارس استان در تمامی مقاطع در دو نوبت صبح و بعدازظهر بجز ۲ شهرستان فیروزکوه و دماوند تا پایان هفته تعطیل باشد. البته مدارس شهر رودهن از شهرستان دماوند نیز تعطیل است

وی گفت: در این جلسه از مدیران دستگاه‌های مختلف خواسته شد درباره مرخصی مادرانی که فرزندانشان در مهد‌های کودک هستند، همکاری شود و ممنوعیت تردد کامیون‌ها در پایتخت نیز برقرار است.
شایان ذکر است که بنابر تصمیم کمیته اضطراری آلودگی هوا، دانشگاه‌ها فردا دوشنبه تعطیل نیست.
مدارس شهر رودهن از شهرستان های دماوند نیز تعطیل است.
بنابراین گزارش، تعطیلی ادارات تهران منتفی است.

محدودیت‌های کاهش آلایندگی هوای تهران اطلاع رسانی خواهد شد
استاندار تهران در ارتباط مستقیم با شبکه خبر سیما گفت: محدودیت‌هایی در بحث آلایندگی هوای تهران در جلسه هیات دولت در نظر گرفته شده است که فردا از طریق سخنگوی دولت اطلاع رسانی خواهد شد.
انوشیروان محسنی بندپی درباره تصمیم‌های کمیته اضطرار آلودگی هوا مبنی بر تعطیلی مدارس استان تهران تا پایان هفته افزود: این کمیته صبح امروز تشکیل جلسه داد و گزارشی دربحث الودگی هوا ارائه شد.
وی افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر تداوم پایداری آلایندگی هوا تا پایان هفته و همچنین گزارش اداره کل حفاظ محیط زیست و شهرداری تهران مبنی بر اینکه ۵۰ درصد ایستگاه‌های سنجش غظلت ذرات معلق در استان تهران بالای ۱۵۰ و در شرایط ناسالم است، تمامی مدارس استان تهران بجز فیروزکوه و دماوند اعم از مهدکودک ها، پیش دبستانی‌ها مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم تا پایان هفته تعطیل اعلام می‌شود.
وی گفت: البته مراکز آموزشی دانشگاه‌ها تعطیل نیستند.
استاندار تهران درباره محدودیت‌های دیگر نیز افزود: به جز تعطیلی مدارس محدویت‌های دیگری در نظر گرفته شده است. در جلسه هیات دولت که به مدت یک ساعت و نیم طول کشید، درباره آلایندگی و کیفیت هوای کلانشهر‌ها از جمله تهران در این جلسه بحث شد که ان شاءالله فردا از طرف سخنگوی دولت طی نشست خبری ۱۲ ظهر که من نیز در آن نشست حضور خواهم داشت، اطلاع رسانی خواهد شد.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

یازده − ده =

Top