استقبال شهروندان ورامینی از ناوگان حمل و نقل عمومی

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ورامین گفت: پس از افزایش و اصلاح قیمت بنزین، میزان استفاده شهروندان ورامینی از ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش یافته و این در حالی است که ناوگان اتوبوس و مینی بوس شهرستان فرسوده‌است.

حسن خوانساریان :پس از افزایش و اصلاح قیمت بنزین، میزان استفاده مردم ورامین از ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه در مسیر ورامین به تهران افزایش یافته به گونه‌ای که تعداد تردد اتوبوس‌ها از یکصد سرویس در روز به ۱۴۰ سرویس از ورامین به تهران افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: طی یک‌ماه گذشته، افزایش اقبال مردم در استفاده از وسایل نقلیه کاملا محسوس است و این در حالی است که کلیه خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی ورامین اعم از اتوبوس و مینی‌بوس فرسوده است و ممکن است در صورت افزایش کارکرد، این ناوگان با مشکل مواجه شود.
این مسئول با بیان این که عمر مفید خودروهای دیزلی ۱۰ سال است، خاطرنشان کرد: هم اکنون از ۹۱۴ دستگاه مینی‌بوس تحت پوشش سازمان حمل و نقل شهرداری، ۱۱۵ دستگاه مینی‌بوس بالای ۴۳ سال، ۴۲۸ دستگاه ۳۶ تا ۴۳ سال و ۱۹۵ دستگاه ۳۱ تا ۳۵ سال عمر دارد.
خوانساریان گفت: علاوه بر این، اتوبوس‌های تحت نظر سازمان مدیریت حمل و نقل نیز به طور کامل فرسوده شده‌اند.
وی با اشاره به اختصاص ۴۰ دستگاه مینی‌بوس برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ورامین اضافه کرد: با وجود آن که ۵۰ درصد از هزینه خرید این خودروها و جابجایی با مینی‌بوس‌های فرسوده به صورت تسهیلات بلاعوض به خریداران اعطا می‌شود ولی تا کنون حتی یک نفر نیز برای استفاده از این تسهیلات به سازمان مدیریت حمل و نقل مراجعه نکرده است.
خوانساریان ادامه داد: مینی‌بوس داران توقع دارند که خودروها به صورت رایگان نوسازی شود که البته این امر امکان پذیر نیست.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری ورامین گفت: استفاده از این تسهیلات منوط به جابجایی مینی‌بوس‌های فعال در خطوط مختلف ورامین است بنابراین افراد متقاضی به صورت عادی نمی‌توانند از این خودروها استفاده کنند.
وی یادآور شد: دولت برای این ۴۰ دستگاه خودرو، ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به ورامین اختصاص داده که عدم استفاده از آن، شهرستان را از این تسهیلات بی‌بهره می‌کند./ایرنا

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

15 − پنج =

Top