برنامه‌های عمرانی سرلوحه اقدامات دهیاری

 

رئیس شورای شهرستان ورامین با تأکید بر ضرورت احداث حداقل یک سالن چندمنظوره در هر روستا برای مواقع بحرانی، گفت: سهم ارزش افزوده روستاها در سال آینده ۱۸ درصد افزایش خواهد یافت که لازم است این منابع صرف زیرساختهای روستایی و اقدامات عمرانی شود.


به گزارش ورامین تدبیر ،علی خانی در بیست‌ودومین نشست طرح نهضت اطلاع‌رسانی مسئولان شهرستان ورامین که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد اظهار داشت: با تعاملات خوبی که با شورای استان داشتیم، اعتبارات و اقدامات خوبی انجام شده و شهرستان ورامین جزء شهرستان‌هایی است که ساختمان مستقل دارد.

وی‌با بیان اینکه ۱۲ درصد ارزش افزوده کنونی به روستاها درسال دیگر به ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت، افزود: از سوی استانداری از دهیاری‌ها خواسته شده است که اقدامات عمرانی را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند که در اولویت این برنامه‌ها، احداث حداقل یک سالن چند منظوره ورزشی در هر روستا است که در مواقع بحران نیز مورد استفاده قرار گیرد.

خانی گفت: توصیه شورای شهرستان به همه دهیاری‌ها این است که ماشین‌آلات آتش‌نشانی، تجهیزات جهت امورات عمرانی روستا خریداری کنند، چراکه در بعضی از روستاهای ورامین که دارای جمعیت بالای هشت هزار نفر هستند، یکی از موارد مهم و حیاتی در روستاها داشتن ساختمان آتش‌نشانی است.

رئیس شورای شهرستان ورامین خاطر نشان کرد: باید در هزینه کردن اعتبارات در روستاها دقت و به زیر ساخت‌ها پرداخته و در حوزه فرهنگی هم کارهای بیشتری شود.

وی تاکید کرد: باید روستا بافت روستایی خود را حفظ کند، نباید در هر جای روستا که می‌شود پارک ایجاد کنیم، باید تلاش کرد آثار قدیمی و میراث فرهنگی روستا را حفظ کنیم.

عضو شورای شهر ورامین با تأکید بر ضرورت تقویت صنعت بوم گردی در روستاها گفت: در ورامین ۶ روستا پیش قدم شدند و روستاهای دیگر نیز در این خصوص باید حرکت کنند چرا که بدون تردید گسترش این صنعت اشتغال‌زایی را به همراه دارد.

وی اظهار کرد: شهرداری جوادآباد ارزش افزوده ۴ هزار نفر را دریافت می‌کند ولی خدمات رسانی به ۱۲ هزار نفر را انجام می‌دهد و ۷ هزار نفر اتباع نیز از این خدمات استفاده می‌کنند و بیشتر در حوزه دام‌پروری و ساختمانی مشغول هستند و این مشکل بزرگ برای وزارت کشور است که نمی‌تواند سرشماری کند .

رئیس شورای شهرستان ورامین افزود: اتباعی که در شهرها و روستاها زندگی می‌کنند در خرید اقلام ارزش افزوده پرداخت می‌کند و حق دریافت امکانات خدمات را دارند چرا که اتباع نیز ارزش افزوده پرداخت می‌کنند.

خانی گفت: در جلسه شورای ترافیک شهرستان موضوع ایستگاه تاکسی و مینی بوس برای شهرستان‌های قرچک، پیشوا و پاکدشت در دستور کار قرار دارد و دستور رسیدگی و احداث به شهرداری داده شده و باید زمینی برای احداث پایانه تهیه شود.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

چهار + 20 =

Top