بازدید خبرنگاران از پروژه‌های شاخص شهرداری قرچک/شریف: ۵ هزار قبر در فاز اول آرامستان قرچک آماده خواهد شد


?تور بازدید خبرنگاران دشت ورامین به‌منظور بازدید از پروژه‌های عمرانی با حضور محسن خرمی شریف شهردار، معاون فنی و عمرانی شهرداری و مدیران مناطق ۳ گانه برگزار شد.

?به گزارش پایگاه خبری ورامین تدبیر ، اصحاب رسانه در این برنامه چندساعته از روند پیشرفت فیزیکی چهار پروژه کمربندی شمالی، نمایشگاه دائمی، پردیس سینمایی و آرامستان بازدید به عمل آوردند و محسن خرمی شریف شهردار نیز به تشریح برنامه‌های پیش رو در راستای اتمام آن در جهت خدمت‌رسانی ایده آل به مردم پرداخت.
?محسن خرمی شریف شهردار قرچک در این بازدیدها بابیان اینکه تمام بودجه این پروژه از منابع مالی شهرداری تأمین‌شده است، اظهار کرد: طول پروژه کمربندی شمالی قرچک ۹ کیلومتر است که فاز اول آن چهار کیلومتر در هفته دولت، از ابتدای شهر قرچک تا خیابان فردیس به بهره‌برداری خواهد رسید.
?وی افزود: هم‌زمان با افتتاح این پروژه میدان شهید ستاری به ۵۰۰ متر قبل و در ابتدای کمربندی شمالی قرار خواهد گرفت که با بهره‌برداری کامل از این پروژه، نه‌تنها شهر قرچک بلکه بسیاری مشکلات ترافیکی شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران نیز مرتفع شده و موجب تسهیل در حمل‌ونقل خواهد شد.
?این مدیر شهری از افتتاح محل دائمی نمایشگاه‌های شهرستان قرچک در هفته دولت خبر داد و افزود: محل دائمی نمایشگاه‌های شهرستان قرچک، یکی از پروژه‌های مهم این شهرستان به شمار می‌رود که بنا داریم در هفته دولت این پروژه مهم و تأثیرگذار را به بهره‌برداری برسانیم.
?خرمی شریف گفت: پروژه محل دائمی نمایشگاه‌های شهرستان به متراژ ۱۱۰۰ مترمربع بااعتباری بالغ‌بر ۵ میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان با پیشرفت ۸۰ درصدی در حال اجرا است.
?شهردار قرچک در ادامه بازدید از پروژه‌ها از افتتاح پردیس سینمایی این شهر خبر داد و اظهار کرد: پردیس سینمایی قرچک بر اساس درخواست مردم و در کمتر از یک سال احداث آن آغازشده است و برای این پردیس سینمایی سه سالن سینما با ظرفیت‌های مختلف در نظر گرفته‌شده و بنا داریم سالن اجرای تئاتر نیز راه‌اندازی نماییم.
?وی برآورد هزینه صورت گرفته تا پایان پروژه پردیس سینمایی را بین ۱۷ تا ۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
?خرمی شریف بابیان اینکه ۵ هزار قبر در فاز اول آرامستان قرچک آماده خواهد شد، بیان داشت: احداث آرامستان که یکی از بزرگ‌ترین آرامستان های استان تهران است که در فاز اول مسیر این پروژه به طول ۸ کیلومتر بااعتباری بالغ‌بر ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده و سوله تطهیر آن بااعتباری بالغ‌بر ۹ میلیارد تومان در حال ساخت است و تلاش داریم در سال ۱۴۰۱ این پروژه را به نتیجه برسانیم.
?شهردار قرچک گفت: برای آرامستان ۱۵۰ هکتار زمین و در فاز اول ۳۰ هکتار زمین در نظر گرفته‌شده است که ۵ هزار قبر در این فضا آماده خواهد شد و در آن بخش‌های مختلفی شامل نام قطعه آوران، خانوادگی و… مانند قطعات بهشت‌زهرا پیش‌بینی‌شده است.
?وی در پایان افزود: از مکان آرامستان جدید قرچک تا جاده حرم به حرم (جاده جدید قم) ۱۸ کیلومتر فاصله است و در نظر داریم پارک جنگلی بزرگی در انتهای این آرامستان احداث نماییم.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

1 × 1 =

Top