اتمام طرح هادی در روستاهای ورامین /انتقال ‌اشتغال ‌از شهرک‌های صنعتی به حاشیه روستاها

در جلسه بررسی مشکلات مسکن ورامین ضمن اشاره به اتمام طرح هادی در ۱۰ روستای ورامین بر ضرورت انتقال اشتغال از شهرک‌های صنعتی به حاشیه روستاها تأکید شد. 
صبح امروز جلسه بررسی مشکلات مسکن شهرستان ورامین با حضور دهقان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی معاونان فرماندار و دهیاران بخش مرکزی و جوادآباد برگزار شد.

محمدرضا یوسفی فرماندار ورامین ضمن تأکید بر اهمیّت برگزاری چنین جلساتی با حضور دهیاران برای حل مشکلات روستاها اظهار داشت: ما دولتی‌ها ۲۰ درصد کار هستیم و ۸۰ درصد باید مردم وارد کار شوند؛ چراکه پیشرفت در انجام امور مستلزم حضور و مشارکت مردم است.
وی در ادامه با اشاره به وجود حاشیه‌نشینی در روستای عبدل‌آباد تصریح کرد: اگر دستگاه‌های نظارتی در ورامین به هوش باشند هیچ‌گاه  200 نفر ساکن در خارج از بافت روستایی نخواهیم داشت، حتی با این وجود هم تخریب این ساختمان‌ها کاری ندارد؛ اما هنر ما این است فکری کنیم که با کمترین آسیب، مشکل را حل کنیم.
فرماندار ورامین همچنین با بیان اینکه ورامین تنها شهرستانی است که دهیاران آن از مدیران شهری پیشی گرفته‌اند عنوان کرد: دهیاران بیشترین اعتبار را از دولت تدبیر و امید دریافت می‌کنید و آنقدر این اعتبار زیاد است که نمی‌توانید در مورد آن تصمیم بگیرید؛ ولی باید مراقب بود تا حیف و میل نشود.
یوسفی با اشاره به نزدیک شدن به هفته دولت خاطرنشان کرد: هفته دولت متعلق به ما است و باید مقدمات انجام برنامه‌های این هفته را فراهم کنیم و بتوانیم در این هفته خدمات دولت را اعلام کنیم، این کار تبلیغات و نصب بنر نمی‌خواهد، تبلیغات شور است و خیلی زود فراموش می‌شود؛ بلکه باید مردم را اقناع و خدمات را با عدد و رقم بیان کرد.
وی همچنین با بیان اینکه در هیچ دوره‌ای در روستاها به این صورت خدمات ارائه نشده است تأکید کرد: دهیاران خط مقدم و مدیران اول روستاها هستند، ما باید به دهیاران کمک کنیم، تشکیل شوراها ظرفیتی در قانون اساسی بود که اتفاق افتاد و باید به بهترین نحو از آن استفاده کرد، ما باید به دهیاران و شوراها اهمیّت بدهیم؛ چرا که اینها مددکاران دولت هستند.
در ادامه این جلسه رضا کارخانه معاون عمرانی فرماندار با برشمردن مشکلات روستاها اظهار داشت: نخستین مشکل ما پایان افق طرح هادی ۱۰ روستای شهرستان است و نیاز به این داریم که این موضوع در کمیسیون مربوطه بررسی شود و زودتر کار به سامان برسد؛ مشکل دیگر روستاها ساخت و سازهای حاشیه‌ای است که برخی از موارد بدون مجوز انجام شده است که در واقع مشکل بزرگی شده است به ویژه در برخی روستاها که جمعیت زیادی دارند.
 
وی ضمن درخواست اعتبار ملی برای روستاهایی که تاکنون هزینه‌ای دریافت نکرده‌اند عنوان کرد: پیشنهاد ما این است که همانطور که در روستاها حریم داریم برای روستاها نیز یک حریم تعریف شود.
معاون عمرانی فرماندار با اشاره به طولانی شدن روند صدور پروانه خاطرنشان کرد: باید طوری اقدام شود که هماهنگی‌های لازم بین دهیاری و بنیاد مسکن صورت بگیرد و مشکلات کار برطرف شود، همچنین استقبال نکردن مردم از مقاوم‌سازی مسکن روستایی به علت طولانی شدن روند صدور پروانه و مشکلات تسهیلات بانکی است و اگر این افراد بتوانند از کارت یارانه استفاده کنند بسیاری از موانع برطرف می‌شود.
مصطفی حیدری بخشدار مرکزی ورامین نیز در این جلسه اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در این چند سال توجه ویژه‌ای به روستاها داشته که بی‌نظیر بوده است، بنیاد مسکن هم در بهبود وضعیت روستاها همکاری خوبی داشته است تا جایی که وضعیت بسیاری از روستاهای ما بهتر از شهرها شده است.
وی با اشاره به پیشرفت روستاهای ورامین افزود: هر چه ما برای پیشرفت نیاز داریم در روستاها وجود دارد و تنها نیاز به کار بیشتر داریم و می‌توانیم اشتغال را از شهرک‌های صنعتی به حاشیه روستاها بکشانیم؛ اما در حال حاضر در روستاها مشکلات بسیاری داریم که از جمله آنها این است که برخی روستاهای ما فاقد دهیاری هستند و برخی دیگر با جمعیت زیاد تنها با دو سه نیرو در دهیاری اداره می شوند.
بخشدار مرکزی ورامین همچنین با اشاره به طولانی بودن مدت زمان اجرای طرح هادی در روستاها عنوان کرد: ۱۰ سال زمان زیادی برای اجرای این طرح است و در این ۱۰ سال ممکن است اتفاقات زیادی بیفتد بنابراین اگر طرح هادی را به صورت پنج ساله اجرا کنیم زودتر به نتیجه می‌رسد.

 

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

8 + 14 =

Top