ائمه جمعه کشور در کنار سربازان مدافع سلامت

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: این شورا همراه با ستاد مبارزه با ویروس کرونا تا ریشه کنی این ویروس منحوس و تحقٌق سلامت ملی در کنار سربازان شایسته مدافع سلامت است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه به لطف خداوند و با همت همگانی ملت عزیز و مسئولان ستاد مبارزه با ویروس کرونا قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده گفت: از طرف ائمه جمعه سراسر کشور برای اعضای ستاد وزارت بهداشت و پزشکان و پرستاران و کادر درمانی که در این رزمایش ملی و نهضت سلامت ملی تلاش می‌کنند، آرزوی سلامتی و توفیق داریم و امیدواریم با همت و همکاری همه ملت شریف ایران این ویروس منحوس ریشه کن شود.
وی افزود: ائمه جمعه کشور به طور کامل با این نهضت هماهنگ است و هفته گذشته نیز براساس اعلام رئیس ستاد مبارزه با ویروس کرونا نماز جمعه سراسر کشور تعطیل شد و با ستاد در اجرای این مصوبه همکاری کردیم و طبق مصوبه عمل شد و برای نماز جمعه پیش رو هم براساس مصوبه ستاد مبارزه با ویروس کرونا در تمام مراکز استان‌ها نماز جمعه تعطیل است و در شهرستان‌ها براساس مصوبه‌ای که کمیته استان ارایه می‌دهد نسبت به برگزاری نماز جمعه تصمیم گیری می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با بیان این که در هفته گذشته مردم عزیز ایران اسلامی و جهان شاهد بودند که پیام سلامت ملی و پیشگیری از گسترش بیماری کرونا از پایگاه دین به چه زیبایی اعلام شد گفت: رهبرمعظم انقلاب، مراجع عالیقدر تقلید و نهاد دین به طور کامل نسبت به سلامت جان افراد و سلامت ملی با تمام وجود اهتمام ورزیدند و به میدان آمدند و پیام پویایی از فقه جعفری و اسلام ناب شنیده شد.
وی با اشاره به این که نه فقط جلسات نیایشی که حتی نماز‌های جمعه هم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شد گفت: این کار آسانی نیست و در عین حال بزرگ است، زیرا اهمیت سلامت عمومی و تحقق کامل حلقه حفاظت سلامت ملی اقتضا می‌کند حتی نماز جمعه را نیز در مدت کوتاهی تعطیل کنیم و امیدواریم به لطف پروردگار و همت مردم براساس فتوای رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید با ستاد و مسؤولان بهداشتی همکاری کنند و محصول این تعامل سراسری ریشه کنی این بیماری منحوس باشد تا به عنوان یکی از افتخارات برای کشور ما ثبت شود.
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ضمن ضرورت دعا برای ریشه کنی این ویروس گفت:​ برای همه مبتلایان به این بیماری دعا کنیم و برای همه آن‌ها آرزوی سلامتی داریم و برای کسانی که به رحمت ایزدی پیوستند طلب استغفار و رحمت و برای خانواده هایشان طلب صبر می‌کنیم و امیدواریم شاهد روز‌های خوب و شاد و شیرین برای ملت عزیزمان باشیم.
وی خطاب به خانواده‌ها و دانش آموزان گفت: این فرصت ماندن در خانه و با هم بودن را مغتنم بدانند و اکنون که سفر نکردن نیز توصیه شده است فرصت خوبی برای پدر و مادر است تا به صحبت کردن و با هم بودن و برنامه‌های نیایشی در این ماه عزیز و درسی با فرزندان خود بپردازند و همچنین اگر حوصله فرزندان کاهش می‌یابد، اسباب زحمت برای مادران و پدران نشوند.
وی افزود: تعبیر زیبای هر خانه یک مدرسه، هر خانه یک مسجد و هر خانه یک هیأت می‌تواند فرصت خوبی باشد تا در کنار خانواده به یاری خداوند سعادتمند و خوشبخت باشیم.

تعطیلی نماز جمعه این هفته در تمام مراکز کشور
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا این هفته نماز جمعه در تمام مراکز استان‌های کشور تعطیل است و برگزار نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری ر خصوص برگزاری نماز جمعه این هفته در شهرستان‌ها افزود: درباره نماز جمعه شهرستان‌ها و بخش‌ها و سایر شهر‌ها کمیته‌ای متشکل از نماینده، ولی فقیه استانها، استاندار و مسؤول بهداشت استان تصمیم به برگزاری یا برگزار نشدن نماز جمعه این هفته می‌گیرند که از طریق رسانه‌های استانی به اطلاع ملت شریف ایران خواهد رسید.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

2 × دو =

Top