ورامین با کمبود سرانه فرهنگی روبروست

به گزارش ورامین تدبیر ، طاهر طاهری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین در هفتمین روز و هفدهمین روز پنجشنبه ۲۵ بهمن ۹۷ در طرح نهضت اطلاع رسانی مسئولان شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه نگارخانه ورامین ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در سال ۹۸ این فضا با استفاده از منابع بودجه ملی تکمیل خواهد شد.
وی با بیان این‌که اولین کتابخانه ورامین سال ۶۲ افتتاح شد، تصریح کرد: قبل از انقلاب در منطقه ورامین کانون هدایت فعلی که آن زمان با عنوان پیش آهنگی شناخته می‌شد تنها مرکز فرهنگی بوده است ولی امروز چندین خانه فرهنگ، فرهنگسرا، کتابخانه و مرکز فرهنگی در سطح شهرستان ورامین داریم.
طاهری بیان کرد: امروز با کمبود فضای فرهنگی در سطح شهرستان ورامین داریم در حالی که فرهنگسرای ارشاد در اختیار نیروی انتظامی می‌باشد که وزیر فرهنگ نیز در این خصوص پیگیری‌های لازم را انجام داده است تا به مسائل فرهنگی باز گردد.
وی با بیان اینکه پیش از انقلاب هیچ آموزشگاه هنری نداشته‌ایم ولی امروز ۱۶ آموزشگاه هنری در رشته‌های گوناگون در حال فعالیت هستند، افزود: امروز ۱۲ کانون فعال تبلیغاتی، ۶ سایت مجوزدار، ۱۷ کیوسک مطبوعاتی، ۷ دفتر خبرگزاری کشوری در سطح شهرستان ورامین در حال فعالیت می‌باشند.
وی با اشاره به اینکه ورامین بیشترین تعداد نشریات در بین شهرستان‌های استان تهران را دارد، افزود: در حال حاضر  ۹ نشریه در قالب فصل نامه، ماهنامه، هفته نامه، سالنامه و … در منطقه فعال است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین با بیان اینکه آمادگی افتتاح خانه مطبوعات را در سطح شهرستان ورامین داریم، گفت: مشکلاتی در زمینه فعالیت دفتر نمایندگی آن وجود داشت که در حال پیگیری است و در صورت حل شدن به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره های متعدد در حوزه های مختلف موسیقی، هنرهای نمایشی و تجسمی، گفت: چهاردهمین دوره جشنواره موسیقی در سطح شهرستان ورامین طی روزهای آینده برگزار خواهد شد.
طاهری با بیان اینکه ۳ هزار هنرجو و هنرمند در قالب انجمن هنرهای تجسمی و نمایشی، موسیقی، خوشنویسی، کانون عکس و فیلم و … به صورت سازمان یافته مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: ۴۵ استاد ممتاز و فوق ممتاز در سطح شهرستان ورامین در رشته خوشنویسی در حال فعالیت بوده و حتی در کشورهای دیگر حضور پیدا کرده و آنها نیز از آثار این اساتید بهره برده‌اند.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

17 − یک =

Top