نخستین شورای اداری پیشوا در سال ۹۹ برگزار شد

نشست شورای اداری شهرستان پیشوا به ریاست حسین عباسی فرماندار و با حضور حسین نوش آبادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام باقری امام جمعه، رحمانی رئیس دادگستری، معاونین فرماندار، بخشدار مرکزی و جمعی از روسای ادارات در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

 

اهم مطالب و موارد مطرح شده :

⭕️مسائل و مشکلات پیشوا با همدلی و تعامل ادارات حل می‌شود

حسین کردستانی معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان پیشوا در نشست شورای اداری:
?فلسفه جلسه شورای اداری، هماهنگی، همراهی، تعامل و همدلی همه دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان برای حل مسائل و مشکلات مردم است و این همدلی قطعا منجر به رفع مسائل و مشکلات خواهد شد.
?در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال جهش تولید است قطعا حوزه اقتصادی می تواند مورد توجه باشد.
?امیدوارم این هماهنگی ها و نشست ها باعث رضایتمندی مردم فهیم شهرستان شود که سابقه کهن تاریخی و ریشه عمیق مذهبی آنها زبانزد خاص و عام است.

***

⭕️ کرونا ظرفیت‌های پنهان پیشوا را نمایان کرد

حسین عباسی فرماندار شهرستان پیشوا در نشست شورای اداری:
?همکاری، تعامل و روحیه خوب موجود میان مجموعه‌ها و دستگاه‌های مختلف شهرستان این نوید را می دهد که مشکلات با سرعت بیشتر حل شده و آینده روشنی برای منطقه رقم بخورد.

?یکی از نقایص شهرستان، فقدان بیمارستان است و در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا وجود بیمارستان می‌توانست به آرامش و درمان مردم کمک کند و نبود آن باعث مضاعف شدن تلاش و زحمات دستگاه‌ها و در راس آنها شبکه بهداشت و درمان شد.

?اعضای شورای تامین نیز به این موضوع ورود کرده و با تشکیل ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا در سطح شهرستان عمده دستگاه‌ها در کنار یکدیگر قرار گرفتند.

? گروه‌های جهادی نیز برای مقابله با کرونا پا به میدان گذاشتند و توانستیم با همفکری و کمک‌هایی که صورت گرفت و ارتباط موثر با وزارت دفاع، بخشی از نیازمندی‌های منطقه را تامین کنیم که با تلاش امام جمعه و افراد داوطلب در دسترس مردم قرار گرفت.

?کمبودها از یک طرف و هم‌افزایی‌ها و همدلی‌ها از طرف دیگر شرایط و تجارب جدیدی را به وجود آورد و بسیاری از ظرفیت‌های پنهان بروز و ظهور پیدا کرد.

?طبخ و توزیع غذای رایگان، غربالگری، کمک به اقشار آسیب دیده، حضور طلاب و گروه های جهادی و… صحنه‌های بی نظیری را خلق کرد و همه این‌ تلاش‌ها در نهایت منجر به عبور از شرایط ویژه کرونا بود.

?برای قدردانی و جبران زحمات کادر درمان و همه افراد و گروه‌هایی که به نوعی در مقابله با کرونا دخیل بوده‌اند و به منظور پیشگیری از اوج‌گیری شیوع بیماری، لازم است مراقبت‌ها تداوم یابد.

***

⭕️ نباید هیچ وقفه‌ای در چرخه تولید پیشوا ایجاد شود/ لزوم اقدامات وسیع‌تر جهت تحقق جهش تولید

حسین عباسی فرماندار شهرستان پیشوا:
?سال ۹۸ را با همه سختی‌ها سپری کردیم و امیدواریم در سال جاری با توجه به الطاف الهی و راهبری‌های رهبر معظم انقلاب و برنامه‌ریزی سه قوه گشایش‌هایی ایجاد شود.

?دشمن از هر موقعیتی برای فشار به ملت ایران استفاده می کند اما با تدبیر می‌توان همه این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

?نام‌گذاری سال به نام جهش تولید، بیانگر این است که باید اقدامات بزرگتر و وسیع‌تری برای رونق و جهش تولید انجام داد و کار جهادی اینجاست که معنی پیدا می کند.

?مسئولان باید امور مربوط به سرمایه‌گذاری و تولید را تسریع کنند و شرایطی فراهم شود که سرمایه‌گذاران برای رونق اقتصادی در منطقه حضور یابند و هیچ وقفه‌ای در چرخه تولید، کسب و کار و اشتغال شهرستان به ویژه ازسوی بانک‌ها ایجاد نشود.

?جایگاه شورای اداری و وظایف مسئولان ایجاب می کند تا نسبت به همه مسائل برنامه‌ریزی داشته باشند و پرداختن به امور روزمره گشایشی در زندگی مردم ایجاد نخواهد کرد.

?شورای اداری محل طرح و رفع مشکلات عمده شهرستان است و مدیران باید در این جلسات طرح و برنامه ارائه دهند تا بتوان در عالی‌ترین سطح تصمیم‌گیری شهرستان مسائل را دنبال و زمینه بهبود سطح خدمات رسانی به مردم را فراهم کرد.

?مدیران محلی نسبت به انجام وظایف معین براساس برش‌های شهرستانی و سهم شهرستان از تکالیف استانی و تخصیص سرانه‌ها و اعتبارات اهتمام داشته باشند.

***

⭕️ مدیران کل حضور بیشتری در پیشوا داشته باشند

حجت الاسلام باقری امام جمعه پیشوا در نشست شورای اداری:

? آبرسانی به مردم پیشوا و پیگیری احداث بیمارستان از حقوق اولیه است و اگر این‌ها را به نتیجه برسانیم همچنان مسیر طولانی در پیش داریم.

?امیدواریم مشکلات با حضور نماینده که قوت و بازوی جدیدی در منطقه است پیگیری و رفع گردد.

?مدیران شهرستان باید با باور قلبی در شهرستان حضور یافته و به مردم خدمت کنند و این را افتخاری برای خود بدانند.

?حضور مدیران کل در شهرستان بسیار کمرنگ است و باید توجه بیشتری به این منطقه شود.

?از همه کسانی که در جهت مبارزه با کرونا مجاهدت و مبارزه کردند قدردانی می کنم و تلاش مردم، مسئولان و مجموعه‌های اداری قابل قبول است ولی هنوز کرونا تمام نشده است.

?برای رفع مشکلات اقتصادی حاصل از کرونا، ابتدا باید این ویروس ریشه‌کن شود و بسیاری از کسبه همچنان با محدودیت فعالیت می کنند که امیدواریم هر چه سریعتر شاهد رفع این بیماری منحوس باشیم.

***

⭕️ وجود امامزاده جعفر(ع) ظرفیتی برای تقویت گردشگری مذهبی در پیشوا است

حسین نوش‌آبادی نماینده مردم پیشوا، ورامین و قرچک در مجلس شورای اسلامی:
?خداوند متعال به برکت نظام و انقلاب، نعمت های فراوانی را از جمله استقلال، آزادی، معنویت، تشکیل نظام، دولت اسلامی و… را بر ما ارزانی داشت که باید قدر این نعمت ها را بدانیم.

?پیوند مردم انقلابی و ولایی پیشوا با اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) ریشه‌دار است و بهترین شاهد بر ولایت‌مداری مردم منطقه میزبانی از فرزند حضرت موسی بن جعفر(ع) است.

?با وجود این ظرفیت متاسفانه تا به امروز نتوانستیم از این موقعیت برای گردشگری مذهبی استفاده کنیم در صورتی که می‌توانستیم در تراز حضرت معصومه(س) و شاهچراغ(ع) این جایگاه را معرفی و تبیین نماییم.

?این اقدام می‌تواند یک موقعیت ممتاز برای پیشوا فراهم کرده و بهره‌های معنوی، فرهنگی و حتی اقتصادی نصیب منطقه کند.

?فرمایشات رهبر معظم انقلاب در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) نکات دقیق و مطالب وزین و ارزشمندی دربرداشت که رجوع به آنها می‌تواند موقعیت فرهنگی، تمدنی و تاریخی منطقه را در کل کشور بیشتر روشن نماید و همین قدمی برای معرفی منطقه و جذب توریست و گردشگر می‌شود.

?حادثه ۱۵ خرداد نقطه جهش و خیزش مردم ایران بوده و آغازگر نهضت اسلامی شد و مردم پیشوا نقش ارزنده‌ای در آن داشتند ولی از این موقعیت نیز نتوانستیم بهره ببریم در حالی که هر کدام از اینها می تواند بستر رشد و تعالی منطقه را فراهم نماید.

?پیشوا از نظر موقعیت جغرافیایی و اقلیمی نیز شرایط ممتازی دارد؛ استعداد کشاورزی و دامپروری، کشت محصولات استراتژیک، تولید و پرورش دام، گل های تزئینی و محصولات گلخانه‌ای از ظرفیت‌های مهمی است که در حال انجام است.

?در شهرستان پیشوا از ابتدای انقلاب تاکنون خدمات زیادی صورت گرفته است ولی در خور شان و قابلیت های انقلابی و معنوی این مردم نبوده است.

?تا رسیدن به نقطه مطلوب و مورد رضایت مردم فاصله داریم و باید این فاصله ها را کم کنیم و به سمتی برویم که امیدواری در مردم بیشتر شود.

?بر مشکلات، ظرفیت ها، کمبودها و چالش های منطقه کم و بیش واقف هستیم و قطعا از مشاوره ها و نقطه نظرات مردم و مسئولان در پیشرد امور استفاده خواهیم کرد تا کارها با جدیت و سرعت بیشتر پیش برود.

?هنر ما مسئولان این است که در کمترین زمان و شرایط سخت اعتباری، اولویت ها را تشخیص داده، مشکلات را سطح بندی کرده و مهمترین آنها را با توجه به منابع محدود حل و فصل کنیم.

?بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، امروز ویروس فساد بیشتر از ویروس کرونا کشور را تهدید می کند؛ ویروس کرونا را با شستن دست و ویروس فساد را با قطع کردن دست باید از بین برد.

***

⭕️ مشکل فعلی کرونا در پیشوا عادی‌ شدن آن است/ پوشش بالای ۹۰ درصدی مرحله دوم طرح غربالگری

دکتر امینی رئیس شبکه بهداشت و درمان پیشوا در نشست شورای اداری:
?قبل از شیوع گسترده کرونا و به محض تایید وجود این ویروس، آموزش‌ها به صورت مستمر آغاز شد.

?در این مدت جلسات هماهنگی، توزیع پمفلت و نصب بنرها، اقدامات بهداشت محیط برای ضدعفونی، مشاوره و روانشناسی و مدیریت ترس از کرونا، پیگیری روزانه موارد مشکوک و قطعی ابتلا و دفن بهداشتی اجساد توسط شبکه بهداشت و درمان انجام شد.

?در مرحله شیوع گسترده بیماری ستاد بحران همسو با ستاد استانی و کشوری مقابله با کرونا در شبکه بهداشت تشکیل شد و همه دستگاه‌ها به‌ویژه فرمانداری و شهرداری و گروه‌های جهادی در تهیه و توزیع ملزومات بهداشتی کمک کردند.

?غربالگری کرونا در شهرستان پیشوا در مرحله اول بطور ۱۰۰ درصد و در مرحله دوم بالای ۹۰ درصد انجام شده است.

?تنها مشکل فعلی در رابطه با کرونا عادی‌ شدن آن است و مردم باید همچنان کرونا را جدی گرفته و اصول بهداشتی را رعایت کنند.

?در حال حاضر پیشوا در وضعیت سفید است و بیمار بستری نداریم ولی لازم است اماکن عمومی، پارک‌‌ها، سینما‌ها، استخرها و پاساژها به صورت کنترل شده فعالیت کنند.

?اگر با همین رویه پیش برویم مشکل خاصی ایجاد نخواهد شد ولی اگر مردم رعایت نکنند و کرونا مجددا اوج گیرد ناچاریم محدودیت‌ها را بازگردانده و تشدید کنیم.

***

⭕️ ۲۱۲ تن کلزای برداشت شده از مزارع پیشوا تحویل سیلو شد

عابدی رئیس جهاد کشاورزی پیشوا در نشست شورای اداری:
?بخش کشاورزی شامل سه مرحله کاشت، داشت و برداشت است که ماحصل زحمات فعالان این عرصه در بخش برداشت خود را نشان می‌دهد.

?یکی از آفت‌های بزرگ و تاثیرگذار در کشت گندم و جو در منطقه، سن گندم است که اگر وارد مزارع شود تمامی دسترنج کشاورزان از بین می رود.

?در این زمینه ضمن بازدید مستمر از مزارع، ۲۰۴۵ لیتر سم برای مبارزه با سن مادر و ۱۸۳۵ لیتر علیه پوره استفاده شد.

?در سال زراعی جاری ۳۴۹۰ هکتار زیر کشت گندم و ۱۹۳۵ هکتار زیر کشت جو قرار گرفته که تا پنجمین روز از تیرماه ۲۳۵۰ هکتار گندم برداشت شده است.

?همچنین ۱۰۴ هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت کلزا رفته و افزون بر ۲۱۲ تن کلزا تحویل سیلوها گردیده است.

***

⭕️ ۱۵ درصد از شبکه فرسوده برق پیشوا تعویض شد

فرجی رئیس اداره برق شهرستان پیشوا در نشست شورای اداری:
? شیوع کرونا در اسفندماه اقدامات و برنامه‌های اداره برق را با اختلال مواجه کرد.

?طی شش ماه گذشته، ۱۵.۲ درصد از شبکه فرسوده برق شهرستان تعویض شد.

? با ارتقای مبلمان شهری و جایگزینی کابل‌های سیمی با کابل خودنگهدار سرقت‌ها به شدت کاهش یافت.

?به منظور کاهش بار شبکه برق رسانی، سه دستگاه ترانس پرقدرت در خیابان شهید باهنر، کهنک و بلوار قیام با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان نصب گردید.

?در بحث صرفه‌جویی مصرف برق مردم بیشترین همراهی و ادارات کمترین میزان همکاری را دارند.

?اگر ادارات و خانه‌هایی که دارای کولرگازی هستند کمی بیشتر صرفه‌جویی کرده و درجه کولر را روی ۲۳ تا ۲۵ تنظیم کنند، علاوه بر کاهش ۲۰ درصدی هزینه قبض خاموشی نخواهیم داشت.

 

شورای اداری پیشوا
این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

5 × پنج =

Top