شرایط کرونایی در تهران نگران کننده است

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران: شرایط کرونایی در تهران نگران کننده است و در ۲۴ ساعت گذشته ۸۹۰ بیمار کرونایی در تهران بستری شدند.

به گزارش ورامین تدبیر ، در جلسه ستاد فرماندهی مدیریت مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران، آخرین وضعیت تهران به لحاظ شیوع کرونا بررسی و بر اعمال نظارت های بهتر و حسن اجرای مصوبات ستاد تاکید شد.

شرایطی که امروز در استان تهران روبرو هستیم یک نگرانی در بین اعضا ستاد تهران در برداشت و امروز دوستان تاکید داشتند که باید مداخلات جدی و سریع‌تر در عرصه شهری به سرعت انجام شود تا شاهد افزایش چشم گیر بار بیماری در روز ها‌ی آینده نباشیم.

وی با اشاره به اینکه وضعیت پیچیده استان تهران باسایر استان‌های کشور قابل مقایسه نیست بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۹۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان تهران بستری شده اند و این در حالی است که در برخی از استان‌های کشور که وضعیت قرمز هم دارند کل افراد بستری شده مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها حدود ۸۹۰ تا ۹۰۰ بیمار است.
در تهران فقط معادل یک استان قرمز در طول ۲۴ ساعت بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شده اند و این نشان دهنده این است که شرایط در استان تهران بسیار پیچیده است و نیازمند یک نسخه کاملا متفاوت نسبت به سایر استان‌ها است.

از ستاد نماز جمعه تهران خواستیم نماز جمعه این هفته لغو شود
فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: از ستاد نماز جمعه تهران درخواست کردیم تا نماز جمعه این هفته در سطح استان تهران لغو شود.
دکتر علیرضا زالی امروز در ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود: مساجد در تهران باز خواهند بود، ولی برگزاری نماز به صورت فرادا انجام خواهد شد.
وی اظهارداشت: همه مراسم ها، باشگاه‌های ورزشی، تالار‌ها و آرایشگاه‌های زنانه باید به صورت جدی تعطیل شوند و در هفته آینده نیز این محدودیت‌ها استمرار داشته باشد.
زالی با اشاره به اینکه تهران در حال حاضر شرایط میزبانی از آزمون‌ها را ندارد و متاسفانه برخی از آزمون‌هایی که امکان لغو و برگزاری در زمان دیگری دارند، برپا می‌شوند افزود: تا زمانی که از رعایت ۱۰۰ درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی برای شرکت کنندگان در آزمون‌ها فراهم نشود، امکان برگزاری آزمون نخواهد بود.

وی گفت: آزمون‌هایی که شرکت کنندگان آن باید از دیگر استان‌ها و شهر‌های دیگر کشور با وضعیت قرمز به تهران سفر کنند و اقامت داشته باشند به شدت مخاطره آمیز خواهد بود و نظر ستاد کرونا و استانداری این بوده که این آزمون‌ها که میزبانی آن به عهده تهران است حداقل در شرایط بحرانی کنونی لغو و به زمان دیگری موکول شود.
زالی گفت: متاسفانه برخی از پایگاه‌های تابستانی مدارس فعالیت می‌کنند که باید این مراکز قطعا تعطیل شوند.
وی گفت: به وزارت بهداشت پیشنهاد دادیم تا از اجرای غربالگری پیش دبستانی هم جلوگیری شود تا کودکان و خانواده‌های آن‌ها در معرض خطر نباشند.
رعایت شیوه نامه ها در برگزاری آزمون ها هنوز برای ما اطمینان بخش نیست
رشادت مدافعان سلامت سبب شده تا در تهران تا کنون کمبودی احساس نکنیم
نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی سخت گیرانه تر خواهد شد

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

19 − 17 =

Top