در شام غریبان امیرالمومنین (ع): مراسم تشییع نمادین پدر امت در ورامین برگزار شد

مراسم تشییع نمادین پدر امت در شام غریبان امیرالمومنین (ع) با حضور پر شور مردم شهید پرور در ورامین برگزار شد.

به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی (ع) مراسم تشییع نمادین تابوت این امام همام شامگاه یکشنبه ۴ اردیبهشت ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا از مصلی بزرگ صاحب الزمان (عج) به سوی گلزار شهدای سیدفتح الله با حضور مردم شهید پرور ورامین برگزار شد.

این مراسم با حضور مردم سوگوار ، دستجات سینه زنی ، نوحه خوانی و هیئت‌های عزاداری برگزار شد و عزاداران و عاشقان ولایت ، تابوت نمادین را تشییع کردند ؛ این مراسم با مداحی و قرائت زیارت امیرالمومنین (ع) در گلزار شهدای سیدفتح الله ورامین به پایان رسید.

سنت تشییع تابوت نمادین امیرمومنان ، در این شهرستان چندین سال متوالی برگزار می‌شود و به نوعی که هر ساله این مراسم محلی برای دیدن اوج ارادت شیعیان این مرز و بوم به خاندان اهل بیت (ع) است.

مراسم تشییع تابوت نمادین این امام همام همواره صحنه‌ای از تصاویر بکر و نابی است که حضور سراسر عشق و علاقه مردم دیار ۱۵ خرداد را به تصویر می‌کشد.

در این آئین ، تابوت نمادین امام علی (ع) در روز بیست و یکم رمضان همزمان با سالروز شهادت امام اول شیعیان بر روی دستان مردم این دیار تشییع و ورامین در شام شهادت اول مظلوم عالم یکپارچه سیاهپوش و عزادار شهادت مولای متقیان می‌شود.

حجت الاسلام سید محسن محمودی ، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران امام جمعه موقت شهرستان ورامین در حاشیه برگزاری این مراسم در گفتگو با جمعی از خبرنگاران اظهار کرد: آئین تشییع نمادین امام علی (ع) برای چندمین سال پی در پی در ورامین با شکوه و عظمت بیشتر برگزار شد و برگزاری این آئین معنوی الهام بخش تشییع و به خاکسپاری پیکر مولی علی (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی در ادامه با بیان اینکه برگزاری این مراسم‌ های مذهبی و زنده نگه داشتن این آئین‌ها رسم بسیار پسندیده‌ای است افزود: برپایی این آئین با استقبال بسیار پرشور مردم ورامین روبرو شده است.

 

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

16 − 4 =

Top