در بزرگ‌داشت عید غدیر کوتاهی شده است

جلسه ستاد بزرگداشت دهه ولایت و امامت عصر امروز در دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین با حضور نمایندگان گروه های مردمی و تاثیرگذار شهرستان ورامین برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری ورامین تدبیر ،حجت الاسلام سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در این جلسه با لزوم بزرگداشت دهه ولایت و امامت گفت: از عید قر بان تا عید غدیر بمدت ده روز دهه ولایت و امامت نامگذاری شده است و قربانی کردن در روز عید قربان بسیار با فضیلت و اهدای آن به نیازمندان بسیار اجر و ثواب دارد.
وی با تاکید بر لزوم بزرگداشت عید غدیر و کوتاهی های صورت گرفته در این خصوص اظهار داشت: ما از خودمان سوال کنیم که برای عیدالله الاکبر چکار کردیم و اگر در روز قیامت از ما سوال گردد برای این روز بزرگ چه کاری کرده ایم جواب ما چه خواهد بود؟
حجت الاسلام محمودی ادامه داد: ما برای غدیر دستور داریم که اطعام آن بسیار ثواب دارد، چرا برای غدیر مواکب ما فعال نیستند، صندوق ها و بانک ها تسهیلات و خدمات خود را برای این روز بزرگ افزایش دهند. مجموعه های هنری برای این روز برنامه ریزی کنند، اصناف و کسبه ایستگاه های صلواتی و فرهنگی راه اندازی کنند.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان تهران با تاکید بر اینکه ولایت رکن اصلی دیانت است بیان داشت: ولایت و امامت هنوز در جامعه ما غریب هستند و ماهیت غدیر را بسیار از نسل جوان نمی شناسند و برگزاری مسابقه غدیر و خواندن خطبه آن برای نسل جوان می تواند زمینه ساز آشنایی بیش از پیش باشد.
وی از گروه های مردمی خواست تا در این مناسبت بزرگ حضور پررنگ تری داشته باشند و در این رابطه گفت: مجموعه های مردمی برای غدیر باید قدم های محکم و بلندی دارند ما هر چقدر برای غدیر قدم برداریم کم است و مانند ایام محرم که شیعه سنگ تمام می گذارد برای چنین مناسبت بزرگی هم باید با تمام قوا قدم برداریم.
امام جمعه موقت ورامین در پایان با اشاره به پنجم مرداد سالروز تشکیل نماز جمعه در کشور عنوان کرد: گروه ها و تشکل های مردمی در کنار بهره بردن از فیض و ثواب معنوی از دیگر ظرفیت های اجتماعی و تبلیغی این اجتماع عظیم هفتگی باید بهره برداری کنند و در این خصوص ستادهای نماز جمعه آماده هرگونه همکاری هستند.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

8 − 3 =

Top