نهضت اطلاع رسانی مسئولان دولتی در ورامین

در دومین روز از طرح نهضت اطلاع رسانی مسئولان شهرستان ورامین دومدیر آموزش و پرورش شهرستان ورامین و جوادآباد مهمان خبرنگاران شهرستان ورامین بودند .

به گزارش خبرنگار ورامین تدبیرعباس کیوانلو در دومین قسمت این نشست ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر به خدمات بی نظیر نظام پس از انقلاب اسلامی در تمام حوزه ها به ویزه حوزه آموزش و پرورش به عنوان محور توسعه اشاره کرد و گفت: ۴۹۵۵ دانش آموز در مدارس بخش جوادآباد مشغول به تحصیل می‌باشند که ۲۵۹۱ نفر پسر و ۲۳۶۴نفر آنها دختر می‌باشند که ۵۲ درصد آنها اتباع و ۴۸ آنها ایرانی هستند

مدیر آموزش و پرورش جوادآباد افزود: در بخش جوادآباد ۵۴ آموزشگاه وجود دارد که بیشتر آنها در دوره ابتدایی است و تراکم دانش آموزی در بخش جوادآباد ۱۸ نفر است.

وی افزود: ۱۳ آموزشگاه در بخش جوادآباد مدرسه چند پایه است و معلم مدرسه به تنهایی همه اقدامات را انجام می‌دهد که یکی از معضلات مهم این بخش است.

کیوانلو گفت: کلاسهای آموزشی با موضوع اعتیاد، استفاده صحیح از فضای مجازی و تربیتی با حضور دانش آموزان و خانواده آنها برگزار شده است

این مقام مسئول در خصوص امکانات رفاهی برای معلمین و کارمندان آموزش و پرورش جوادآباد گفت: نیروهای خدماتی، مدیران و معلمین نمونه مدارس را بصورت رایگان به مشهد مقدس و جزیره قشم اعزام شدند

رئیس اداره آموزش و پرورش جوادآباد همچنین از رشد چشمگیر دانش آموزان سخن گفت و افزود: از ۸ دانش آموز شرکت کننده در آزمون مدارس نمونه ۷ نفر آنها موفق به قبولی در این آزمون شدند

مدیر آموزش و پرورش جوادآباد تصریح کرد: بخش جوادآباد دو مدرسه شبانه روزی دارد که از امکانات بسیار خوبی برخوردار است و دانش آموزان از تمام امکانات استفاده می‌کنند و مدرسه‌ای دیگر در روستای خاوه است که مدرسه دوره اول متوسطه دخترانه است.

کیوانلو در خصوص اشتغال زایی دانش آموزان گفت: سال گذشته لباس فرم دانش آموزان جوادآباد توسط دانش آموزان رشته خیاطی این بخش انجام شده است

کیوانلو بیان داشت: بخش جوادآباد ۴۵۰ نیرو دارد و نحوه آموزشی معلمان را در بخش به خصوص سرباز معلمان رصد می‌شود به خاطر اینکه در مقابل دانش آموزان احساس مسؤولیت می‌کنیم.

مدیر آموزش و پرورش جوادآباد به پروژه مهر اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته بخش جوادآباد از نظر امتیاز بندی نمره ۹۶ را کسب کرد و جز‌و رتبه‌های عالی و برتر بوده و در حوزه ساماندهی نیروی انسانی رتبه برتر را کسب کرد.

وی تاکید کرد: در ابتدای ورود بنده به بخش جوادآباد این بخش رتبه برتر مدارس فرسوده در استان را داشت و با تمام تلاش سعی کردیم این مشکلات را رفع کنیم و تا امروز ۸ پروژه در دست ساخت است و چند پروژه نیز با حضور وزیر افتتاح شد.

رئیس آموزش و پرورش جوادآباد اذعان داشت: در روستای جعفر آباد جنگل، دانش آموزان در کانکس مشغول به تحصیل بودند که وقتی یک خیر این مورد را دید اقدام به ساخت مدرسه کرد و اکنون این مدرسه در حال استفاده می‌باشد.

کیوانلو به موضوع افزایش مدارس بخش جوادآباد اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید چهار مدرسه به فضای آموزشی این بخش اضافه می‌شود و همه مدارس از نظر گرمایشی استاندارد هستند و هیچ مشکلی در خصوص گرمایش مدارس نداریم.

وی به وضعیت مطلوب مدارس بخش جوادآباد اشاره کرد و گفت: ۹۵ درصد مدارس جوادآباد روستایی و ۵۰ درصد مدارس هوشمند هستند و این هوشمند سازی از طریق خیرین صورت گرفته است.

کیوانلو در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: بخش جوادآباد از نظر در آمدزایی رتبه آخر را دارد، ولی از نظر رتبه بندی در خصوص هوشمند سازی رتبه دوم در استان تهران را به‌ دست آورده است.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

1 × 2 =

Top