درگذشت جوان ۲۱ساله پارکوریست‌ هنگام گرفتن عکس سلفی در طبقه دوازدهم مجتمع مسکونی در شهرک اکباتان تهران

“نور را در تاریکی می‌توان یافت؛ زیبایی را در زشتی و زندگی را در مرگ”

“دانیال بهرامی”

تحقیقات ورامین تدبیر حاکی از آن است که نام این جوان “دانیال بهرامی” ۲۱ ساله، ساکن تهران و از ورزشکاران مطرح رشته پارکور بوده و در بسیاری از حرکات این رشته صاحب سبک و مدعی بوده است که متاسفانه امروز عصر در حین اجرای یکی از حرکات این رشته مهیج به علت پاره شدن طناب، از طبقه دوازدهم مجتمعی در اکباتان سقوط کرده و متاسفانه در دم جان می‌سپارد.

? #ورامین‌تدبیر این ضایعه را به خانواده محترم بهرامی، که تنها فرزند خود را در این حادثه از دست دادند، تسلیت عرض می‌کند.

***

“درباره پارکور”

پارکور (به فرانسوی: Parkour) یا هنر جابجایی یا شهرنوردی یک راه نوین برای تعامل با محیط اطراف فقط با استفاده از توانایی‌های انسان است.

 داوید بل، بنیان‌گذار پارکور در فرانسه می‌گوید: جنبهٔ فیزیکی پارکور، غلبه‌کردن بر تمامی موانع پیش روست، درست مانند این‌که در شرایط اضطراری گیر کرده باشید. پارکور فقط صرف حرکات نیست بلکه مجموعه‌ای هدفمند و دارای فلسفهٔ خاص خویش است. پس هدف پارکور، رسیدن به مقصد با استفاده از کاراترین، روان‌ترین و مستقیم‌ترین مسیر و مناسب‌ترین حرکات است که می‌تواند شامل دویدن، پریدن، بالا رفتن و خزیدن باشد. «کارایی» یکی از مهم ترین مشخصه‌های پارکور است، و به این معنی است که لازم نیست حرکات سریع‌ترین باشند، بلکه باید مستقیم‌ترین و با صرف انرژی کمتری انجام شوند و همچنین مانع آسیب دیدگی دراز مدت یا کوتاه مدت شوند.

به کسانی که از اصول پارکور در زندگی خود بهره می‌برند «تراسور» گفته می‌شود.

پارکور در ایران

اولین نشانه از حضور پارکور به صورت حرفه‌ای در ایران، حضور امیرحسین ایمانی و کوشا فتحی‌نژاد در مستند سال ۲۰۰۳ لندن بپر (به انگلیسی: Jump London) بود. هدف این فیلم نشان دادن گسترش پارکور در دنیا بود، برای همین منظور از گروه‌های مطرح و فعال پارکور در دنیا تقاضای همکاری نمودند و گروه irPk که بعدا به رها تغییر نام داد نیز در این پروژه همکاری کرد. در آن زمان(۱۷ سپتامبر ۲۰۰۴) گروه اینترنتی Parkour_Iran که توسط گروه irPk تشکیل شد که با وجود غیرفعال بودن هنوز دارای بیشترین عضو در بین گروه‌های پارکور است.

به مرور زمان گروه‌های دیگری در سطح ایران شروع به فعالیت کردند که می‌توان به گروه‌های شفق، بن هدز، فراز و ونتد (تبریز) و شاهرگ اشاره کرد که گروه شفق اولین همایش پارکور در تهران با حضور اکثر علاقه‌مندان به این رشته را در تابستان ۸۷ برگزار کرد. اولین دورهٔ مربیگری توجیهی پارکور در بهار ۱۳۸۸ توسط فدراسیون آمادگی جسمانی و ایروبیک ایران به مدرسی خانم زینب دمیرچی برگزار گردید.

مرحوم دانیال بهرامی از جوان‌ترین پارکوریست‌های ایران بود که متاسفانه عصر دیروز به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی(پاره‌شدن طناب) در حین اجرای یکی از این حرکات از طبقه دوازدهمِ مجتمعی مسکونی در شهرک اکباتان تهران سقوط کرد و در دم جان سپرد.

? نمونه‌هایی از اجراهای این جوان ورزشکار ناکام را می‌توانید در اینستاگرام ورامین تدبیر ببینید ?
www.instagram.com/varamintadbir

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

15 − 14 =

Top