انتظار چندساله مردم روستای قشلاق امرآباد در بازنگری طرح هادی روستا به پایان رسید.


? سیدسراج الدین تقوی ونکی بخشدار مرکزی ورامین در گفت‌وگو با خبرنگاران از برگزاری نشست نهایی بازنگری طرح‌ هادی روستای قشلاق امرآباد از توابع بخش مرکزی ورامین و تصویب آن خبر داد.

?تقوی ونکی بیان داشت : طی نشست که به ریاست صالحی مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران و با حضور کارخانه معاون عمران فرمانداری ورامین ، تقوی بخشدار مرکزی ورامین، خوئینی‌ها معاون بنیاد مسکن استان تهران، علیخانیان رئیس بنیاد مسکن شهرستان ورامین، شیرکوند رئیس شورا و خانم لرنی دهیار روستای نام‌برده و سایر اعضا برگزار شد موارد پیشنهادی بازنگری نهایی طرح هادی روستای قشلاق امرآباد بررسی و در نهایت با برخی اصلاحات و اضافات برای اجرا ابلاغ شد.

? وی ضمن اشاره به اهمیت فراوان موضوع طرح هادی روستاها و ضرورت رسیدگی سریع‌تر به این موضوع گفت: طرح هادی روستا به‌عنوان سند جامع توسعه روستایی همه نیازهای توسعه و عمران و نیازمندیهای عمومی روستا را برای افق ده ساله تعیین می‌کند و پس از گذشت ۱۰ سال بایست مورد بازنگری قرار گیرد که به دلایل مختلف روند بازنگری طرح هادی روستای قشلاق امرآباد که حدود چهار هزار نفر فقط اتباع ایرانی دارد و با توجه به نزدیکی به شهر ورامین از روستاهای مهم و مورد نظر برای توسعه آتی شهرستان است بیش از ۵ سال به طول انجامیده بود و علی‌رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته در بحث خدمات رسانی به مردم، باعث انسداد در کارها و مانع پیشرفت، عمران و آبادانی روستا بود.

? بخشدار مرکزی ورامین اظهار داشت: در این بازنگری امکان توسعه و الحاق بیش از ده هکتار به بافت روستا، تأمین سرانه‌های عمومی و خدماتی از جمله ساختمان چندمنظوره اداری و خدماتی، بهداشتی، بوستان‌های محلی، پارک کودک، کانون فرهنگی روستایی و دیگر نیازمندی‌های روستا پیش‌بینی شده است که نوید بخش آینده روشن برای اهالی عزیز روستای قشلاق امرآباد است.

? نماینده عالی دولت در بخش مرکزی ورامین ضمن قدردانی ویژه از زحمات دهیار محترمه روستا سرکار خانم لرنی بیان کرد: با تلاش‌ها و پی‌گیری‌های مستمر و جلسات کارشناسی متعدد بخشداری، دهیاری و شورای اسلامی روستا و تعامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، زمینه تحقق این موضوع میسر شد و با مدیریت و همکاری اعضای کمیته که نمایندگان دستگاهای مختلف و استانداری تهران هستند در جلسه کمیته تصویب طرح هادی روستا به تصویب رسید که لازم می‌دانم از تلاش‌ همه ایشان تشکر و قدردانی نمایم.

?وی گفت : با این اتفاق به زودی اقدامات خوبی در سطح این روستا شروع خواهد شد که تحولات چشم‌گیری در جهت توسعه و آبادانی روستا به‌وجود خواهد آمد.

? تقوی ونکی در پایان از صبر و بردباری مردم عزیز روستا و تلاش و پی‌گیری و همکاری اعضای شورای اسلامی و دهیاری روستا و بنیاد مسکن شهرستانهای ورامین و قرچک و کارشناسان مربوطه قدردانی نمود.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

5 × چهار =

Top