?وزیر راه و شهر سازی از تخصیص اعتبار برای تکمیل جاده انتنی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح پیشوا از بن بست خارج می شود .

?محمد اسلامی افزود: اجرای پروژه‌های راه‌سازی و تکمیل قطار حومه‌ای در جنوب شرق استان تهران به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

?وی در بازدید از محور شریانی پیشوا ـ گرمسار در جمع خبرنگاران با اشاره به موقعیت استراتژیک شهرستان پیشوا در منطقه جنوب شرق استان تهران در محور مواصلاتی قم به گرمسار و مشهد گفت: اتصال جاده پیشوا به محور امام رضا(ع) برقرار است اما نکته مهّم که در استان نیز تصویب شده بحث اتصال به آزادراه قم ـ گرمسار به طول ۱۸ کیلومتر است که با توجه به اینکه مصوبه استانی بوده باید پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

?وی افزود: در حال حاضر گروه ارزیابی بررسی‌های مطالعاتی آن را انجام داده و تقریباً از نقطه صفر این مسیر که به درخواست مردم و مسئولان شهرستان بازدید صورت گرفته و امید است به زودی تمام تأمین منابع مالی آن انجام شود.

?وزیر راه و شهرسازی گفت: بهسازی جاده‌های روستایی طبق برنامه‌ای که در دستور کار قرار دارد توسط معاونت راه روستایی سازمان راهداری بررسی می‌شود و رفع مشکلات آن‌ها در اولویت برنامه‌ها قرار می‌گیرد.

?اسلامی افزود: قطار حومه‌ای برای ما دارای اهمیت فوق‌العاده است و حداکثر بهره‌برداری باید از آن صورت پذیرد و امید است با تکمیل خط سوم و چهارم ظرفیت قطارهای باری و مسافربری افزایش پیدا کند.

?وی گفت: حجم قطارهای عبور و مرور در این خط بسیار فراوان است و به این دلیل خط سوم و چهارم در دست اجراست و طبق بازدیدی که رئیس برنامه و بودجه از این منطقه داشته‌اند امید است به زودی تأمین منابع شده و این پروژه هرچه سریع‌تر تکمیل و فاصله قطارها را کاهش داد.

?وزیر راه و شهرسازی افزود: خوشبختانه در سال گذشته با این خط قطار حومه ایی، ۱٫۵ میلیون مسافر جابه‌جا شده که پیش‌بینی می‌شود می‌توان این ظرفیت را تا ۲ برابر افزایش داد که کمک شایانی به کاهش ترافیک و معضل آلودگی هوای منطقه خواهد بود که اجرای تمامی این پروژه‌ها به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

5 × 5 =

Top