قطع گسترده درختان چنار در روستای قشلاق یوسف رضا پیشوا

بررسی‌های خبرنگار پایگاه خبری ورامین تدبیر نشان می‌دهد: در روزهای اخیر تعداد حدود ۲۰ اصله از درختان داخل و خارج بافت روستای یوسف رضا توسط دهیاری این روستا قطع شده است.

اینک سوال اینجاست که آیا برای قطع این درختان مجوزهای لازم از اداره‌ی آبخیزداری و منابع طبیعی شهرستان پیشوا اخذ شده است؟ تا جایی که تحقیقات ما نشان می‌دهد این مجوزها اخذ نشده و بدون هماهنگی این کار صورت گرفته است و اکنون که با اعتراض اهالی روستا مواجه شده و کار از کار گذشته و این تعداد درخت را مقطوع ساخته،  اقدام به اطلاع به بخشداری و نامه‌نگاری برای اخذ مجوز برای قطع سایر  درختان نموده است!

در این جا ذکر این نکته مهم خالی از فایده نیست که یکی از مهمترین وظایف دهیاری‌ها؛ حفظ و گسترش فضاهای سبز داخل( و حتا خارج از محدوده بافت روستا) می‌باشد اما همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌شود برخی از این درختان، زنده و سبز و به راحتی قابل احیا بوده‌اند که متاسفانه اکنون قطع و از بین رفته‌اند.

لازم به بیان است که مطابق قانون در روستاها، دهیاری‌ها برای قطع و حتا سربری درختان، باید از مراجع ذی ربط مجوزهای لازم را اخذ نمایند یعنی دهیاران در صورت نیاز به حذف درختان خشک و یا هرس سرشاخه های بزرگ در معابر و یا مناطق روستایی می‌بایست با حضور در اداره منابع طبیعی شهرستان و در مناطق شهری شهرداری‌ها، از کمیسیون قطع اشجار خود، مجوز دریافت کنند در غیر این صورت؛ افرادی که بدون مجوز اقدام به قطع درختان می کنند به مراجع قضایی معرفی شده و با آنان برخورد قانونی می شود.

اکنون باید در راستای اقناع و تنویر افکار عمومی و روستاییان، دهیاری روستای یوسف رضا چنان‌چه مجوزی دریافت کرده آن را با ذکر  دلایل توجیهی منتشر ساخته و در غیر این صورت منتظر اقدام قانونی و لازم مراجع ذی صلاح هستیم چرا که درختان مانند انسان‌ها از حقوق قانونی برخوردار بوده و حفظ و گسترش آن وظیفه همگان است.

 

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

هجده + نوزده =

Top