۲۹۰۰ نفر برگزاری انتخابات در شهرستان ورامین را برعهده دارند

فرماندار شهرستان ورامین گفت: در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان، بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ نفر برگزاری این رویداد مهم سیاسی را بر عهده دارند.

حسین کاغذلو روز یکشنبه در جلسه توجیهی نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار کرد: در جریان برگزاری انتخابات، بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ نفر از عوامل اجرایی، نظارت، نمایندگان فرماندار، کاربران و نیروی انتظامی، وظیفه برگزاری این رویداد مهم سیاسی را بر عهده دارند.
وی گفت: هیأت اجرایی انتخابات، به منظور جمع آوری آراء مردم شهرستان ورامین در دو بخش مرکزی و جوادآباد، ۱۷۵ شعبه تعیین کرده اند که در بخش جوادآباد ۳۱ شعبه شامل ۲۹ شعبه ثابت شهری و روستایی و ۲ شعبه سیار در نظر گرفته شده است.
کاغذلو افزود: در بخش مرکزی ورامین نیز ۱۴۴ شعبه شامل ۱۲۵ شعبه شهری، ۱۷ شعبه روستایی و ۲ شعبه سیار در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: به منظور سهولت دسترسی بانوان به شعب اخذ رأی، از مجموع ۱۴۴ شعبه اخذ رأی بخش مرکزی، ۷ شعبه به بانوان اختصاص یافته که تمامی عوامل اجرایی، نمایندگان فرماندار، بازرسین، منشی و کاربران رایانه این شعب را بانوان تشکیل می‌دهند.
فرماندار ورامین از نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواست تا با عمل به قانون و اخلاق‌مداری، زمینه برگزاری انتخابات باشکوه را فراهم کنند.
وی با اشاره به ابلاغ قانون شفافت هزینه‌کرد داوطلبان در جریان تبلیغات گفت: نامزدهای انتخابات مجلس موظفند تا بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، نسبت به افتتاح حساب نزد یکی از بانک‌ها اقدام و ضمن معرفی یک نماینده مالی، شماره حساب را به ستاد انتخابات ارائه دهند.
کاغذلو تأکید کرد: تمامی رفتارهای نامزدها در طول روند تبلیغات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و با هماهنگی به عمل آمده با دستگاه قضا و با توجه به تعیین شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی، با هر گونه بی قانونی برخورد خواهد شد.
وی تصریح کرد: به هر حال از مجموع افرادی که صلاحیت آن‌ها برای شرکت در انتخابات تأئید شده، فقط یک نفر به عنوان نماینده حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک راهی مجلس می‌شود لذا سایر نامزدها می‌باید ضمن تلاش برای ایجاد آرامش، در صورت اعتراض، موارد را از طریق مجاری قانونی پیگیری کنند.
حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

5 × 3 =

Top