۲۱ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی ورامین آزاد شد

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: با تخریب ۸ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی ورامین، ۲۱ هزار متر مربع اراضی مرغوب این شهرستان آزاد شد.

به گزارش ورامین تدبیر به نقل از ایرنا محسن بنائیان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ورامین در راستای حراست از اراضی کشاورزی و با هماهنگی دستگاه قضایی، طی دو مرحله نسبت به تخریب ۸ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در این شهرستان اقدام کرد.

وی اظهارداشت: این ساخت و ساز غیر مجاز به استناد تبصره یک و دو ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی کشاورزی و با حضور نمایندگان فرمانداری، نیروی انتظامی و نماینده دستگاه قضایی تخریب شد.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ورامین بیان کرد: با تخریب این ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی روستاهای بخش مرکزی و جوادآباد ورامین ۲۱ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی ورامین آزاد شد.

بنائیان تصریح کرد: شهروندان پیش از خرید هر گونه زمین کشاورزی و باغ، وضعیت آن را از طریق مدیریت جهاد کشاورزی پیگیری کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مرتبط با ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی، مراتب را با استفاده از سامانه ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.

ورامین بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل محدودیت های منابع آبی تنها ۳۸ هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می رود.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

12 + 1 =

Top