ورامین قطب کشاورزی استان تهران است

حسین کاغذلو روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات کشاورزان بخش جوادآباد ورامین که با حضور نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظها رکرد: ورامین شهرستانی استراتژیک در تولید محصولات غذایی کشور محسوب می‌شود که با تولید هزارا ن تن گندم، جو، گوشت سفید و قرمز و شیر، نقش به سزایی در تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور دارد.

وی اظهار کرد: این شهرستان با داشتن بیش از ۳۵۰ هزار رأس دام سبک و ۱۰۰ هزار رأی دام سبک، ۴۰ درصد گوشت مورد نیاز استان ۱۴ میلیون نفری تهران یعنی بالغ بر ۶ میلیون نفر را تأمین می‌کند ضمن این که ۳۰ درصد از شیر مورد نیاز استان تهران نیز در این شهرستان تولید می‌شود که با جمعیت چندین استان کشور برابری می‌کند.
کاغذلو اظهار کرد: ورامین با تولید سالانه ۳۰ میلیون قطعه جوجه اردک، ۷۰ درصد از اردک کشور را تولید می‌کند ضمن این که این شهرستان، بزرگترین تولید کننده بوقلمون و شترمرغ استان تهران است.
فرماندار ورامین اظهار کرد: امروز شهرستان ورامین بیش از ۸ هزار هکتار باغات پسته دارد و سالانه بیش از ۴ هزار تن محصول پسته برداشت می‌شود که به دلیل کیفیت بالا، به کشورهای مختلف صادر می‌شود.
وی از محدودیت منابع آبی به عنوان مهمترین چالش شهرستان ورامین در حوزه کشاورزی یاد کرد و افزود: سال‌هاست که حق‌آبه کشاورزان دشت ورامین به دلیل احداث سد لتیان و ماملو، از محل رودخانه‌ جاجرود تأمین نمی‌شود و با انتقال پساب تصفیه شده جنوب‌ تهران، بخشی از این حق‌آبه به کشاورزان اختصاص پیدا می‌کند.
کاغذلو اظهار کرد: عملیات لوله‌گذاری فاز دوم انتقال پساب که طی سال‌های گذشته با پیشرفت اندکی مواجه شده بود از سال قبل با سرعت بیشتری آغاز شد و طی یک‌سال گذشته، حدود ۱۷ کیلومتر از این خط انتقال ۳۳ کیلومتری اجرا شده و تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید.
وی گفت: مسوولان شهرستان ورامین تلاش دارند تا با بررسی مشکلات کشاورزان و استفاده از ظرفیت‌های قانونی، مسیر را برای رشد و توسعه بخش کشاورزی هموار کرده و با استفاده از توان مسوولان استانی و کشوری، چالش‌های پیش روی کشاورزان منطقه را برطرف کنند.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

16 − 8 =

Top