کمبودی در زمینه کالا‌های اساسی وجود ندارد

رئیس اتاق اصناف تهران: کمبودی در زمینه کالا‌های اساسی وجود ندارد و اصناف همه توان خود را وقف تامین نیاز‌های مردم کرده اند.

به گزارش ورامین تدبیر به نقل از وزارت صمت؛ آقای قاسم نوده فراهانی با اشاره به صحبت‌های اخیر سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد تنظیم بازار مبنی بر اینکه دولت، ارز کالا‌های اساسی را تامین می‌کند، افزود: با اعلام تامین ارز دولتی برای کالا‌های اساسی و وجود ۴ میلیون تن کالا در بنادر و گمرکات کشور، مردم اطمینان داشته باشند کمبودی در زمینه تامین کالا‌های اساسی در بازار وجود ندارد.
وی با تاکید بر وجود همکاری بین مراکز ذیربط جهت تامین کالا‌های اساسی افزود: هرچند که برخی افراد فرصت طلب در این اوضاع و احوال حساس از شرایط سوءاستفاده کرده و می‌خواهند فضا را برای مردم ناآرام کنند، اما خوشبختانه با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و واحد‌های صنفی، همه تلاشمان را وقف تامین نیاز‌های مردم کرده ایم تا به لحاظ تامین، توزیع و دسترسی به کالا‌های اساسی با مشکلی روبه رو نباشند.
وی همچنین در زمینه تولید و توزیع مناسب ماسک نیز گفت: با توجه به تاثیر استفاده از ماسک جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و نیاز شدید جامعه در حال حاضر به این وسیله، برای تامین و تولید آن گام‌های اساسی برداشته شده و بسیاری از اتحادیه‌های مرتبط با پوشاک نیز در این امر فعالیت مثبتی انجام داده اند. خوشبختانه در زمینه تولید ماسک در کشور مسئله‌ای نداریم و بسیاری از تولیدکنندگان صنفی در این راستا گام برداشته و تلاش کرده‌اند تا نیاز اقشار گوناگون را رفع کنند.
رئیس اتاق اصناف تهران استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی اصناف را عاملی مهم در راستای کنترل شیوع ویروس کرونا برشمرد و افزود: همه اصناف هم خود را متعهد به رعایت نکات بهداشتی می‌دانند هم از پذیرفتن افراد مراجعه کننده بدون استفاده از ماسک خودداری می‌کنند؛ چرا که این نحوء عملکرد به سود خودشان و دیگران خواهد بود.
رئیس اتاق اصناف تهران در مورد برخورد با احتکارکنندگان کالا نیز گفت: متاسفانه برخی افراد سودجو و فرصت طلب که فقط به دنبال منافع خود هستند با احتکار برخی کالا‌ها و امتناع از عرضه آن سعی در ایجاد آشفتگی و جو روانی نامناسب در بازار دارند که خوشبختانه در روز‌های اخیر با تصمیمات شورای هماهنگی تشدید کنترل و نظارت اقدامات ویژه‌ای در زمینه جلوگیری از احتکار در انبار‌ها صورت گرفته است تا با نظارت بیشتر فضا برای فعالیت‌های این چنینی ناایمن شود.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

18 − 16 =

Top