کلنگ‌زنی ساخت فازهای ۷ و ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران

آیین بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به شهر پیشوا از تصفیه‌خانه هفتم آب تهران و کلنگ‌زنی ساخت فازهای ۷ و ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران و مخزن ۲۰هزار مترمکعبی محمودآباد خورین فردا ( دوشنبه) با حضور وزیر نیرو و استاندار تهران انجام می‌شود.

? تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران دارای هشت فاز است و فازهای ۷ و ۸ هر یک با ظرفیت متوسط ۲۳۰هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیت کل یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر در نظر گرفته شده است.

? این تصفیه‌خانه در جنوب تهران در پایین‌دست بزرگراه شهید آوینی، غرب شهرری و شرق جاده قدیم قم واقع شده و فازهای ۷ و ۸ این تصفیه‌خانه به مساحت حدود ۱۵ هکتار، در غرب این سایت جانمایی شده است.

? این تصفیه‌خانه در فرایند تصفیه فاضلاب از روش لجن فعال پیشرفته با قابلیت حذف نیتروژن و فسفر استفاده می‌کند.

? طرح دیگری که در این روز به بهره‌برداری می‌رسد، طرح آب‌رسانی به شهر پیشوا از تصفیه‌خانه هفتم آب تهران است که از سد ماملو تامین می‌شود و مشکل کمبود آب این شهر برطرف می‌شود.

? برای این طرح هشت کیلومتر خط انتقال ۶۰۰ میلی‌متری چدن داکتیل از مخزن سعیدآباد ورامین تامخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی شهر پیشوا اجرا شده است.

? در ادامه این آیین، پروژه ساخت مخزن ۲۰هزار مترمکعبی محمودآباد خورین با حضور وزیر نیرو کلنگ‌زنی می‌شود.

? این مخزن در طرح مطالعات آب‌رسانی از تصفیه‌خانه هفتم آب تهران تعریف شده و در حال حاضر مهم‌ترین مخزن در این طرح به حساب می‌آید.

? این مخزن با سه هدف ساخته می‌شود و علاوه بر تعدیل فشار خط آب‌رسانی از تصفیه‌خانه هفتم آب تهران، نقش خط جمع‌آوری آب چاه‌های منطقه را نیز دارد و برای تامین و توزیع آب در مناطق باقرآباد و خیرآباد عمل خواهد کرد.

? مجموع اعتبارات این سه پروژه، افزون بر ۶۵۶ میلیارد تومان است

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

شانزده − 12 =

Top