پرندوار :خودمراقبتی دهیاران اولین مرحله نظارت بر امور مالی دهیاری‌هاست

به گزارش ورامین تدبیر: به همت دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری تهران جلسه هم اندیشی استاندار تهران و دستگاه های نظارتی استان تهران با بخشداران و دهیاران، با حضور دکتر سعیدرضا جندقیان معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، تواهن معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری،امام جمعه قرچک، معصومه پرندوار مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری تهران در خصوص مدیریت مباحث مالی و عمرانی جهت آشنایی دهیاران با تخلفات اداری ود مالی و ارتقاء آموزشی دهیاران استان تهران در این زمینه برگزار شد.

در آغاز نشست معصومه پرندوار مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری تهران ضمن خوش‌امد به مسئولان و مدعوین و بخشداران و دهیاران، به ضرورت بالابردن افزایش دقت و رعایت مر قانون توسط دهیاران اشاره کرد و تصریح کرد : خودمراقبتی دهیاران اولین مرحله نظارت بر رویه امور مالی دهیاری‌هاست.

وی همچنین برگزاری کلاس‌های مختلف در راستای آموزش قوانین و آیین نامه های مالی به دهیاران و شوراییان را از جمله ضروری ترین اقدامات در دست اجرای دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری تهران خواند و افزود به همین منظور در آغاز دوره شوراهای پنجم،برای دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها به طور مجزا، دوره‌ی ویژه کلاس‌های آموزشی توسط کارشناسان زبده‌ی استانداری در تمام بخش‌های شهرستان‌های استان تهران برگزار شد که همچنین علاوه بر آن در راستای سنجش میزان آمادگی و تسلط دهیاران، آزمون مکاتبه‌ای دهیاران استان تهران در شهرری هم برگزار شد.

امام جمعه قرچک به عنوان سخنران میهمان این نشست، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این جلسه هم‌اندیشی، این نشست را بسیار به‌جا توصیف کرد و گفت : این نشست آموزشی کاری جدید و ابتکاری خوب از دفتر امور روستایی و شوراهاست که امیدواریم همواره به صورت متناوب برگزار شود.

در ادامه نشست سپس محمد صادق پور مدیرکل سازمان بازرسی استان تهران و ابراهیم نامداری مدیرکل دیوان محاسبات استان تهران نکات مهم و مورد نیاز بخشداران و دهیاران را به طور مبسوط و مفصل بیان و گوشزد نمودند .

استاندار تهران هم به‌عنوان سخنران ویژه و پایانی این نشست پشت تریبون آمد و گفت :سیاست دولت تدبیر و امید بر این است که با عمران و آبادی و ایجاد اشتغال باعث #مهاجرت_معکوس به روستاها شود و وجوه ارزش افزوده به همین منظور برای نخستین بار به این شکل گسترده مستقیم به حساب دهیاری‌ها واریز شد.

وی همچنین به طولانی بودن زمان و افق بازنگری طرح هادی توسط بنیاد مسکن اشاره نمود و تاکید کرد :تسریع در بازنگری طرح هادی روستاها ضرورت است.

محسنی بندپی از تمام مسؤلان ذی ربط خواست که در قوانین مالی دهیاری‌ها تجدیدنظر کرده و در صورت امکان اختیارات بیش‌تری به دهیاران به‌عنوان کسانی که در خط مقدم جبهه خدمت به روستاییان هستند داده شود که از آن جمله می‌توان به افزایش تخصیص درصد حق استفاده از وجوده واریزی عوارض ارزش افزوده به حساب دهیاری‌ها در امور جاری دهیاری اشاره نمود.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

سه × چهار =

Top