وزیر کشور : سطح خدمات به زائرین اربعین را افزایش می‌دهیم

وزیر کشور از امضای تفاهم نامه با همتای عراقی خود خبر داد و گفت: با همکاری مناسب دولت عراق مرز خسروی را بازگشایی، و روادید را لغو کردیم و سطح خدمات و تسهیلات به زائران را در حوزه‌های مختلف افزایش می‌دهیم.

«عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور عصر امروز در دیدار با «یاسین الیاسری» وزیر کشور عراق گفت: همکاری میان وزارت کشور ایران و عراق در زمینه امنیت و تبادلات مرزی و به خصوص موضوع اربعین رو به افزایش و بهبود است.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به عراق اظهار داشت: با سفر رئیس جمهوری ایران به بغداد موضوع ارتقای سطح همکاری‌ها در حوزه های مختلف از جمله مرزی، امنیت و اربعین به صورت جدی‌تری پیگیری شد.

رحمانی فضلی یادآور شد: امسال شاهد هستیم که با همکاری مناسب دولت عراق هم مرز خسروی را بازگشایی و روادید را لغو کنیم و هم سطح خدمات و تسهیلات به زائران را در حوزه‌های مختلف افزایش دهیم.

وزیر کشور از امضای تفاهم نامه ای با همتای عراقی خود در دیدار امروز خبر داد که موضوعات مختلف اعم از همکاری امنیت مرزی و اربعین و همکاری بین پلیس دو کشور درآن قید شده است و افزود: امیدواریم این تفاهم نامه گام بلندی برای تقویت همکاری‌ها و بهبود شرایط در داخل ایران و عراق و همکاری خوب بین استان‌های ما و استان‌های مرزی دو کشور باشد.
وی ابراز امیدواری کرد امسال شاهد برگزاری پرشکوه مراسم اربعین باشیم و مردم ایران و عراق همکاری و تلاش بیشتری در این مراسم داشته باشند و در جهت اعتلای فرهنگ حسینی گام بردارند.

امکانات لازم برای زائران اربعین تامین می‌شود

در این دیدار همچنین یاسین الیاسری وزیر کشور عراق اظهار داشت: با تمهیدات جدید و تفاهم‌نامه‌ امضا شده بین دو طرف کار بسیار آسانت‌ر شد و امیدوار هستیم کار زوار به راحتی انجام شود.

وی افزود: هدف این سفر بررسی ابعاد همکاری مشترک میان دو کشور در زمینه امنیتی و همچنین مسائل مرزی و موضوع اربعین است.

وزیر کشور عراق گفت: بر اساس تفاهم نامه همکاری میان دو طرف مرز خسروی باز و روادید برداشته شد. این یادداشت تفاهم موجب سهولت سفر زوار ایرانی به کشور عراق می‌شود.

الیاسری تاکید کرد : تمامی تعهدات از سوی دولت و وزارت کشور عراق برای ورود و خروج زائران ایرانی و تامین امنیت آنها پیش‌بینی شده است و از تمامی توانمندی‌های دولت برای برگزاری باشکوه این مراسم استفاده می‌کنیم.
وی گفت: عادل المهدی(نخست وزیر) تاکید دارند که تمام امکانات لازم برای زائرین اربعین تامین شود.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

نوزده − هشت =

Top