وزارت اطلاعات اعلام کرد بازداشت عناصر مرتبط با سرویس اطلاعاتی آمریکا

وزارت اطلاعات: عناصری که در تلاش برای جمع آوری اطلاعات از اغتشاشات و انتقال آن‌ها به خارج بودند، دستگیر شدند.

به گزارش ورامین تدبیر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این وزارت اطلاعات؛ مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات گفت: تعدادی از عناصری که در تلاش برای جمع آوری اطلاعاتی از اغتشاشات و انتقال آن‌ها به خارج برای ارائه به بیگانگان بودند قبل از هرگونه اقدام، شناسائی و دستگیر شدند.

وی افزود: عناصر مذکور که با بودجه سرویس اطلاعاتی آمریکا در کشورهای مختلف آموزش های لازم برای جمع آوری اطلاعات در پوشش شهروند خبرنگاری را دیده بودند، از مدت ها قبل تحت رصد اطلاعاتی قرار داشتند و پس از اوج گیری اغتشاشات، مشخص شد که دستوراتی برای حضور در اغتشاشات و تهیه گزارشهای دقیق و به ویژه تصویری دریافت کرده اند .
این مقام اطلاعاتی اضافه کرد: بر این اساس ۶ نفر از این افراد در زمان حضور در صحنه های اغتشاش و اجرای دستورات عناصر سرویس اطلاعاتی دستگیر شدند و ۲ نفر دیگر نیز که اقدام به جمع آوری اطلاعات و قصد انتقال آن به خارج از کشور را داشتند؛ قبل از خروج از کشور شناسایی و دستگیر شدند.
مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات ضمن تأکید بر هوشیاری و مراقبت سربازان گمنام امام زمان (عج) در صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: سایر افراد مرتبط با این شبکه در سطح کشور تحت رصد قرار دارند و در صورت هرگونه اقدام مغایر با امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، با آن برخورد قضایی و امنیتی خواهد شد.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

16 − هفت =

Top