همایش نکوداشت روز دهیار در استانداری تهران برگزار شد

همایش دهیاران استان تهران با حضور غراوی معاون عمرانی استاندار و سخنرانی فخاری استاندار تهران عصر امروز در سالن شهدای گمنام استانداری تهران برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری ورامین تدبیر ،در این همایش مجیدمحمد قاسمیان از بخش جوادآباد و سهیل گلگونفر از بخش مرکزی ورامین به عنوان دهیاران منتخب شهرستان ورامین به عنوان “دهیار برتر” معرفی و تقدیر شدند.

استاندار تهران به عنوان سخن‌ران این همایش گفت : تامین مسکن روستایی برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها ضروری است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، همایش دهیاران استان تهران با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران، میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، موسوی نماور مدیرکل امور روستایی استانداری تهران و دیگر مسئولان برگزار شد.

فخاری در این جلسه ضمن تبریک روز دهیاری‌ها اظهار داشت: روز دهیاری‌ها و تشکیل دهیاری‌ها نقطه عطفی در سطح ارتباطات سیستمی می‌باشد.

وی با اشاره به وظایف ذاتی و قانونی دهیاری‌ها افزود: دهیاری‌ها نشان حاکمیتی دارند، به این معنا که نماینده اجرایی کشور در مقیاس کوچک روستا هستند، از اینرو این ساختار کوچک باید مبین ساختار دولت در منظر مردم روستا باشد.

استاندار تهران عنوان کرد: ممکن است ساختار کوچک باشد اما اثربخشی آن زیاد و باید متناسب با شان روستا باشد؛ در این زمینه دهیاران باید دقت نظر لازم را داشته باشند.

 

فخاری سپس گفت: بر حسب قوانین، دهیاران ناظر بر مصوبات شوراها فعالیت می کنند، پس باید تعامل دو طرفه بین دهیاری و شورا وجود داشته باشد که این تعامل باید دارای ویژگی های خاص باشد.

وی بیان کرد: این تعامل باید به گونه ای باشد تا هم در سلسه مراتب مسئولیت پاسخگوی نیازهای عامه باشد و هم با عدم عدول از چارچوب هایی که حاکمیت از سلسله مراتب انتظار دارد، همراه باشد.

استاندار تهران به نقش و سهم دهیاران در افزایش سهم مشارکت عام اشاره کرد و افزود: باید زمینه افزایش مشارکت مردم در زمینه های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی روستا فراهم شود.

فخاری با اشاره به لزوم ایجاد شرایط برای تقویت اقتصاد روستا تاکید کرد: اگر روستاها خودکفا شوند، شهرها خودکفا خواهند شد که باید به این موضوع توجه جدی داشت‌.

وی تصریح کرد: با نگاه به آینده، توسعه کشور از توسعه یافتگی بخش های کوچکتر از جمله روستاها حاصل می شود و اقدامات باید به گونه ای باشد که مانع مهاجرت روستاییان شود که یکی از مهم ترین اقدامات در این زمینه تامین مسکن روستایی برای جوانان می باشد.

 

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

10 − نه =

Top