هاشمی: ستاد ملی کرونا در مورد تعطیلی احتمالی مترو تصمیم می‌گیرد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ستاد ملی کرونا باید در مورد تعطیلی احتمالی مترو تصمیم‌گیری کند که بعید می‌دانم این اتفاق بیافتد.

«محسن هاشمی» روز سه‌شنبه در حاشیه دویست و بیست‌وهشتمین جلسه شورا و در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ در این زمینه صحبت نمی‌کنم و ستاد ملی کرونا باید تصمیم‌گیری کند.

تعطیلی دو هفته اعضای شورا آغاز شد

«هاشمی» درباره تعطیلات تابستانی اعضای شورای اسلامی شهر تهران هم گفت: امروز آخرین جلسه قبل از تعطیلات شورا بود و صحن شورا تا اواسط مردادماه تعطیل می‌شود.

وی ادامه داد:‌ با وجود تعطیلی صحن شورا کمیسیون‌های شورا فعال خواهد بود و جلسه‌ها نیز برگزار خواهد شد.

وی همچنین افزود: از آنجا که چندین نفر از پرسنل گرفتار کرونا شده بود، در این مدت نیز اقداماتی جهت گندزدایی و نظافت مجموعه در دستور کار قرار گرفته است.
سرنوشت انتشار اوراق مشارکت شهرداری تهران
رییس شورای اسلامی شهر تهران درباره بحث اوراق مشارکت جهت خرید اتوبوس و واگن مترو نیز گفت: مصوبه شورا و دولت در این زمینه وجود دارد ولی پیچیدگی‌های اداری مانع از اجرای مصوبه شده است.

وی با بیان اینکه شهردار تهران برای تسهیل کار تلاش می کند، بیان کرد: موانعی در زمینه مسایل بانکی وجود داشت و سبب کندی کار شده بود.

هاشمی ادامه داد: درباره قرارداد با شرکت واگن‌سازی نیز برنامه‌هایی وجود دارد ولی ابتدا باید موضوع سهمیه فاینانس برطرف شود.

به گفته وی نامه فاینانس باید به طرف خارجی ارائه شده و تحقق آن پیگیری شود.

وی افزود: به نظرم تیمی باید در این زمینه سفری به کشور مورد نظر داشته باشد تا موانع فاینانس ناشی از تحریم برطرف شود؛ وی تأکید کرد که احتمالا شهردار تهران اقداماتی در این زمینه انجام خواهد داد.

تصویب یک فوریت نظام‌نامه مسئولیت‌پذیری احتماعی

رییس شورای تهران درباره جلسه امروز شورا هم گفت: امروز یک فوریت نظام‌نامه مسئولیت‌پذیری اجتماعی به تصویب رسید که بر اساس آن کمک به خیران مسکن‌ساز نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

هاشمی بیان کرد:‌ همچنین امروز بررسی چندین اعتراض فرمانداری از شورا در صحن انجام گرفت و مصوبه هایی درباره بسته محرک اقتصادی، موضوع پارک حاشیه‌ای و حریم آثار هنری داشتیم.

وی ادامه داد که حدود ۹۰ درصد از اعتراض‌های فرمانداری به برخی از مصوبه‌های شورا را قبول کردیم و اصلاحات لازم نیز صورت گرفت./ منبع : ایرنا

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

چهارده − 5 =

Top